این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
سنجش و ایمنی پرتو
، جلد ۱۱، شماره ویژه نامه، صفحات ۹-۱۲
عنوان فارسی
ارزیابی اثربخشی دوره های حفاظت در برابر اشعه برگزار شده توسط مرکز تحقیقات تابش دانشگاه شیراز بر اساس مدل کرک پاتریک
چکیده فارسی مقاله
زمینه و هدف: آموزش کارکنان یکی از اولویتهای هر سازمانی است بنابراین بررسی و آگاهی از نتایج و بازده آموزش کارکنان، لازمه فرایند آموزش است هدف از پژوهش حاضر ارزیابی اثربخشی دوره های آموزشی حفاظت در برابر اشعه ویژه شرکت کنندگان مراکز پزشکی و صنعتی در آبان ماه سال 1399 بوده است.روش انجام تحقیق: پژوهش حاضر از نظر روش توصیفی- پیمایشی و از نظر هدف تحقیق کاربردی میباشد. بدین منظور تعداد 76 نفر از شرکت کننده کنندگان در برنامه، مورد مطالعه قرار گرفته اند. داده های مربوط به ارزیابی اثربخشی دوره آموزشی برگزار شده و همچنین مولفه های مدل ارزشیابی کرک پاتریک جمع آوری شده است. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از شاخص های آمار توصیفی و آمار استباطی شامل آزمون های T استفاده شده است.یافته ها: نتایج نشاندهندهی آن است که دوره های حفاظت در برابر اشعه برگزار شده توسط مرکز تحقیقات تابش دانشگاه شیراز در دو سطح واکنش و یادگیری اثر بخش بوده است و همچنین این دوره ها توانسته اند رضایت کارکنان را فراهم سازند.نتیجه گیری: در نهایت می توان گفت که شرکت کنندگان در دوره های آموزشی درمجموع، میزان اثربخشی دوره های آموزشی را در سطح مطلوبی ارزیابی نموده اند و آموزش های مذکور موجب افزایش دانش و مهارت شده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
الگوهای ارزشیابی آموزشی، الگوی کرک پاتریک، دوره حفاظت در برابر اشعه،
عنوان انگلیسی
Evaluation of the effectiveness of radiation protection courses held by the Radiation Research Center of Shiraz University based on the Kirk Patrick model
چکیده انگلیسی مقاله
Background : Staff training is one of the priorities of any organization. Therefore, reviewing and knowing the results and efficiency of staff training is a requirement of the training process. The purpose of this study is to evaluate the effectiveness of radiation protection training courses for medical and industrial centers It was November of 1399.Method of research: The present study is descriptive-survey in terms of method and applied in terms of research purpose. For this purpose, 76 participants in the program have been studied. Data related to the evaluation of the effectiveness of the training course were held and also the components of the Kirk Patrick evaluation model were collected. Descriptive statistics and inferential statistics including t-tests were used to analyze the data.Results: The results show that radiation protection courses held by the Radiation Research Center of Shiraz University have been effective in both levels of reaction and learning and also these courses have been able to provide employee satisfaction.Conclusion: Finally, it can be said that the participants in the training courses in general, have evaluated the effectiveness of the training courses at a desirable level and the mentioned trainings have increased knowledge and skills.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
الگوهای ارزشیابی آموزشی, الگوی کرک پاتریک, دوره حفاظت در برابر اشعه
نویسندگان مقاله
ابراهیم فرج زاده |
مرکز تحقیقات تابش دانشگاه شیراز
محمد امین نظری جهرمی |
مرکز تحقیقات تابش دانشگاه شیراز
محمد حسین صادقی |
دانشگاه شیراز
مهرنوش کریمی پورفرد |
دانشگاه شیراز
صدیقه سینا |
دانشگاه شیراز
بنت الهدی امانت |
دانشگاه پیام نور، تهران
نشانی اینترنتی
https://rsm.kashanu.ac.ir/article_112458_8617642a1b3c8e38e6b458bcf3852d74.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات