این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
تحقیقات کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاهی
، جلد ۴۰، شماره ۴۶، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
بررسی دیدگاه کتابداران کتابخانههای مرکزی دانشگاههای دولتی شهر تهران دربار? ضرورت آموزش مستمر ۱
چکیده فارسی مقاله
هدف: این پژوهش به بررسی دیدگاه کتابداران کتابخانههای مرکزی دانشگاههای دولتی شهر تهران دربار? ضرورت آموزش مستمر و یافتن کمترین نیازهای آموزشی آنها میپردازد. روش: در این پژوهش از روش پیمایشی استفاده شده است. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه است و کتابداران شاغل در کتابخانههای مرکزی دوازده دانشگاه دولتی شهر تهران مورد پرسش قرار گرفتهاند. از میان این تعداد، 7/76 درصد به پرسشنامه ها پاسخ دادهاند. یافتهها: نتایج به دست آمده نشان میدهد که در نظر اکثریت کتابداران، گذراندن دورههای آموزش مستمر بسیار ضروری است. در میان چهار مبحث اصلی پیشنهادی در این پژوهش، کتابداران مهارتهای مبتنی بر شبکه و فناوری اطلاعات را نخستین اولویت خود معرفی کردهاند و بعد از آن، مبحث مدیریت و سپس مباحث کتابداری و دورههای زبان انگلیسی به طور مشترک در اولویت قرار گرفتهاند. کتابداران بر این عقیدهاند که بهترین شکل آموزش مستمر به صورت درون سازمانی و بعد از آن از طریق محیطهای مجازی است. همچنین آنها از کارگاههای آموزشی به عنوان مناسبترین قالب ارائه آموزش مستمر یاد کردهاند و عدم تناسب موضوعات ارائه شده در دورههای آموزشی را با نیازهای شغلی، از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر عدم شرکت در دورههای آموزش مستمر میدانند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
A Survey of Opinions of Librarians in the Central Libraries of the State Universities of Tehran on the Necessity of Continuing Education (CE)
چکیده انگلیسی مقاله
Purpose: This Survey examines the view points of the librarians in the central libraries of the state universities of Tehran on the necessity of continuing education (CE) courses. Methodology: A questionnaire survey was conducted (76.7% response rate) to assess the requirement of continuing education (CE) courses. Findings: The results showed that about 98% of the librarians believe that it necessary to pass the CE courses. Among four main suggested subject areas, information technology skills were considered as the first priority by the librarians. Management was regarded as the second priority and librarianship and English courses were considered as the third priorities. Among the subclasses of the mentioned items, librarians recognized the subjects such as information literacy, information storage and retrieval, human resource management and Web- based skills highly important. Librarians believe that inter-organizational classes and virtual classes are the most suitable methods for holding CE courses. Moreover, librarians found workshops as the most suitable manner of providing CE courses. About 32% of the librarians believe that the inconsistency between the subjects and occupational needs can influence their participation in the CE courses. Introduction
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
نیکول آران |
دکتر غلامرضا فدایی |
نشانی اینترنتی
http://jlib.ut.ac.ir/article_21159_309e7a19d5aafea967ccbe5bae64d5c7.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/716/article-716-280643.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات