این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 4 دی 1404
مدیریت صنعتی
، جلد ۸، شماره ۱، صفحات ۲۳-۴۲
عنوان فارسی
اولویت بندی پروژههای مدیریت کیفیت سازمان با شروع از انتظارات مشتریان
چکیده فارسی مقاله
سطح رضایت مشتری به برآوردهکردن انتظارات وی بستگی دارد. با تعیین انتظارات مشتری و پیادهسازی آنها در QFD، مطمئن میشویم که به خواستههای مهم و بحرانی مشتریان توجه شده است. QFD برای ترجمۀ انتظارات مشتریان به موضوعات مختلف استفادهشده و میشود. نکتۀ شایان توجه در این پژوهش، استفاده از QFD برای ترجمۀ انتظارات مشتریان به نمرۀ اهمیت پروژههای مدیریت کیفیت سازمان است؛ پروژههایی که موفقیت شرکت را برای رفع نیازهای مشتری تضمین میکنند. برای این منظور از رویکرد سهماتریسی QFD در شرکت قطار شهری مشهد که دغدغۀ رتبهبندی پروژههای مدیریت کیفیت را داشت، استفاده شده است. ابتدا نیازها و خواستههای مسافران از طریق جمعآوری درخواستهای ارسالی به منابع مختلف و تحلیل آنها، در قالب 27 مورد جمعبندیشد و در چارچوب ابعاد مدل سروکوال دستهبندی شدند. با دریافت نظرهای 396 نفر از مسافران قطار شهری بهعنوان نمونه از طریق پرسشنامه، میزان اهمیت این نیازها بهدست آمد. در ماتریس نخست، نمرۀ اهمیت مشخصههای فنی؛ در ماتریس دوم، نمرۀ اهمیت عملیاتهای کلیدی و در ماتریس سوم اهمیت و اولویت اجرای پروژهها تعیین شد. نتایج پژوهش نشان داد پروژۀ نیازسنجی و کارسنجی مشاغل، بیشترین اهمیت را در ارضای نیازهای مشتریان دارد و اولویت نخست شرکت است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
پروژۀ مدیریت کیفیت، حملونقل شهری، گسترش کیفیت عملکرد، QFD،
عنوان انگلیسی
Prioritizing organization’s quality management projects starting with customer expectations
چکیده انگلیسی مقاله
Customer satisfaction level depends on level that his expectations would be answered. With identifying customer expectations and implementation them in QFD, this ensures that important and critical demands of customer have been considered. QFD have been used and use for translating customer expectations to different subjects. What has been considered in this study, is QFD usage for translating expectation customers to importance mark of quality management projects. Those project that guarantee organization success for meeting customer needs. For this purpose, three matrix approach of QFD was used in "Mashhad urban and suburban railway company" that had concern about ranking of quality management projects. In first matrix, importance marks of technical specifications were identified. In second matrix, importance marks of key operations were identified and in third matrix, execution importance and priority of projects were identified. Study results depicts that "need and task assessment of jobs" has most role in satisfying of customer needs and is first priority for this company.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
امیر دانشمندرخی |
کارشناسارشد مدیریت، پردیس بینالملل، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)
شمس الدین ناظمی |
استاد گروه مدیریت، دانشکدۀ علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)
ناصر مطهری فریمانی | motahari farimani
استادیار گروه مدیریت، دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)
نشانی اینترنتی
http://imj.ut.ac.ir/article_59592_a8d6ce16a87a587d9db4cc85274a83d2.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1082/article-1082-281398.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات