این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت صنعتی، جلد ۸، شماره ۱، صفحات ۶۱-۷۴

عنوان فارسی ارائۀ نوعی مدل تصمیم‌گیری برای بهره‌وری عملیاتی کارکنان در فرایند گردش کار بانکی دریافت تسهیلات مسکن
چکیده فارسی مقاله بانکداری و خدمات مالی بخش مهمی از صنعت خدمات هستند. کیفیت خدمات رابطۀ نزدیکی با رضایتمندی مشتریان در صنعت بانکداری دارد. بهینه‌سازی سیستم خدمت‌‌رسانی بانک‏ها می‏تواند در محیط رقابتی امروز با افزایش رضایت مشتریان و کاهش هزینه‏ها، برای آنها مزیت رقابتی ایجاد کند. در این مقاله نوعی مدل تصمیم‌گیری برای به‌دست‌آوردن تخصیص بهینۀ وظایف به کارکنان، در گردش کار فرایند دریافت تسهیلات مسکن با اهداف کمینه‌سازی متوسط زمان پردازش سفارش‌های وارد‌شده به گردش کار (میانگین زمان) و هزینه‌های عملیاتی کارکنان به‌دست آمد. این امر سبب کاهش زمان انتظار مشتریان و حداقل‌شدن هزینه‌های فرصت برای آنها در فرایند گردش کار دریافت تسهیلات از بانک و در‌نهایت رضایتمندی مشتریان می‏شود. این مسئله از نوع بهینه‌سازی چند‌هدفۀ غیر‌خطی، فضای مسئلۀ گسسته و به‌صورت صحیح قابل تعریف بوده است. از آنجا که مسئلۀ مد نظر در زمرۀ مسائل NP-hard قرار دارد، حل مسئلۀ بهینه‌سازی با الگوریتم ژنتیک مرتب‌سازی غیر‌غالب II صورت گرفت.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی A decision-making model for operational efficiency in the banking workflow process of housing facilities
چکیده انگلیسی مقاله Banking and financial services are important parts of the service industry. Quality of service in the banking industry has a close relationship with customer satisfaction service system. Banks could create competitive advantage by increasing customer satisfaction and reduce costs in today's competitive environment. This paper presents a decision-making model to obtain optimum tasks assignement to personnels in workflow process of housing facilities for the purposes of minimization the average processing time of orders entered into workflow (average time) and also personnel operating costs to minimize banking workflow preocess (operating costs) which it would reduced the waiting times for customers and ultimately higher satisfaction level for the customers. This is a non-linear multi-objective optimization problem and with respect the nature of the variables would be define in a discrete integer space. Since the problems is in NP-hard problems in class, solving the optimization problem has been conducted using non-dominate Sorting Genetic Algorithm II.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مریم محمدپناه |
کارشناس‎ارشد مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکدۀ مدیریت و حسابداری، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه خوارزمی (Kharazami university)

رضا یوسفی زنوز | yousefi zenouz
استادیار گروه مدیریت فناوری و اطلاعات، دانشکدۀ مدیریت دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه خوارزمی (Kharazami university)

اکبر حسن پور |
استادیار گروه مدیریت منابع انسانی، دانشکدۀ مدیریت دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه خوارزمی (Kharazami university)


نشانی اینترنتی http://imj.ut.ac.ir/article_59598_64a7f17cb53f16e9f14ed1688ee30e1f.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1082/article-1082-281400.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات