این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
پژوهش های روابط بین الملل
، جلد ۱۲، شماره ۲، صفحات ۲۹۳-۳۲۲
عنوان فارسی
اقتصاد سیاسی صنعت بیمه در ایران: بررسی الگوی رفتار مصرف کننده مبتنی بر رویکرد داده بنیاد
چکیده فارسی مقاله
در اقتصاد سیاسی بازارها مشتری مداری و توجه به رفتار مصرفکننده کلید موفقیت بسیاری از کسب و کارهای خدماتی است که شرکتهای بیمه نیز یکی از همین کسب و کارهاست. هدف این مطالعه ارائه الگویی از رفتار مصرفکننده مبتنی بر رویکرد داده بنیاد است. جامعه آماری این تحقیق شامل 17نفر صاحبنظر از خبرگان دانشگاهی و صنعت بیمه که با روش گلوله برفی انتخاب شدند و از مصاحبه برای گردآوری دادههای مورد نیازاستفاده گردید. لذا در این پژوهش تلاش شد تا برای مصاحبه افرادی انتخاب شوند که دارای تجربه کاری بالاتر از ده سال بوده و از دانش موضوعات مربوط به رفتار مصرفکننده و خدمات نوین بیمه برخوردار باشند، دادهها نیز با روش کیفی و رویکرد داده بنیاد تحلیل شدند. تحلیل دادهها با کدگذاری باز، محوری و انتخابی انجام شد و سرانجام به ارائه مدل نهایی شامل شش بعد اصلی و بیست وهفت بعد فرعی انجامید. نتایج نشان میدهد که الگوی رفتار مصرفکننده در اخذ خدمات نوین بیمه حول مقوله محوری بازاریابی خدمات بیمهای نوین و توسعه خدمات قراردارد، پدیده یا مقوله محوری عبارت است از ایده (انگاره، تصور) پدیده ای که اساس و محور فرآیند است. این فرآیند با شرایط علی آغاز میگردد و اثرات آن بر شیوههای جدید خدمترسانی، ریسک گریزی، استراتژیهای جدید، اجباری بودن خرید خدمات بیمه، تجربه شخصی و توصیهها مشخص میگردد و درنهایت پیامدها برای صنعت بیمه و نقشی که در اقتصاد سیاسی رفاه مصرف کننده و رفاه ملی دارد حائز اهمیت است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
اقتصاد بین المللی، صنعت بیمه، رویکرد داده بنیاد، رفاه ملی،
عنوان انگلیسی
The political economy of the insurance industry in Iran: examining the pattern of consumer behavior based on the Foundation's data approach
چکیده انگلیسی مقاله
Today's most successful companies build their entire business around the customer, and for the customer, experience is the single most important determinant of loyalty. 84% of customers say that the experience a company offers is as important as its products or services - and yet there is a huge gap between what a customer expects and what most businesses actually offer. Customer orientation and attention to consumer behavior is the key to the success of many service businesses, of which insurance companies are one. The purpose of this study is to provide a model of consumer behavior in obtaining new insurance services based on the data approach of the foundation. The statistical population of this study included 17 Experts from academic and insurance industry who were selected by snowball method and interviews were used to collect the required data. In this study, an attempt was made to interview people who have more than ten years of work experience and have knowledge of issues related to consumer behavior and modern insurance services. Data were analyzed using a qualitative method and data approach of the foundation. Data analysis was performed by open, centralized and selective coding and finally led to the presentation of the final model including six main dimensions and twenty-seven sub-dimensions.The results show that the pattern of consumer behavior in obtaining new insurance services revolves around the central category of marketing of new insurance services and development of services.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
اقتصاد بین المللی, صنعت بیمه, رویکرد داده بنیاد, رفاه ملی
نویسندگان مقاله
مریم یگانه زاده |
دانشجوی دکتری، گروه مدیریت بازرگانی، واحد سمنان، دانشگاه آزاد اسلامی، سمنان، ایران
فرشاد فائزی رازی |
دانشیار گروه مدیریت صنعتی ، واحد سمنان، دانشگاه آزاد اسلامی، سمنان، ایران
سید عبدالله حیدریه |
استادیار گروه مدیریت صنعتی، واحد سمنان، دانشگاه آزاد اسلامی، سمنان، ایران
نشانی اینترنتی
https://www.iisajournals.ir/article_160016_fca410700490f84ed4f45cf5714ec2b7.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات