این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
جراحی استخوان و مفاصل ایران
، جلد ۱۷، شماره ۴، صفحات ۱۲۹-۱۳۲
عنوان فارسی
نوآوری پیامد شکگرایی است
چکیده فارسی مقاله
در آخرین سالهای قرن نوزدهم، نسل دوم و سوم مدیرعاملهای راهآهن، دلباخته خود و ماشینهایشان بودند. تمام اندیشه و ذهنیات آنان به راهآهن اختصاص داشت، اما کار حمل و نقل مردم و کالاها منحصر به راهآهن باقی نماند. آن مدیران نتوانستند وضع موجود خود را به چالش بکشند. بنابراین، هیچ نقشی در صنایع بزرگ و سودآور بعدی، یعنی صنعت خودرو و صنعت حمل و نقل هوایی پیدا نکردند...» «نوآوری در پزشکی اکنون حتی با سرعت بیشتری به پیش میتازد. پیتر دنسن (Peter Densen) در دانشگاه آیووا (Iowa)، که زمان دو برابر شدن دانش پزشکی در سال 1950 را 50 سال برآورد کرده بود، همین زمان را در سال 1980، 7 سال و در سال 2010 ، 5/3 سال تخمین زده است. در سال 2020، دو برابر شدن دانش پزشکی فقط 2/0 سال، یعنی فقط 73 روز برآورد میشود...»«به نظر متناقض میآید، اما در طول تاریخ، این بدبینان بودهاند که به پیشرفت و نوآوری کمک کردهاند. افراد شکاک، به اسناد و شواهد نیاز دارند، پس در برابر پذیرش وضع موجود یا ایدههای جدیدی که هنوز تأیید نشدهاند، مقاومت میکنند. «شک و تردید» در مورد باورهای جدید و آزمایش آنها برای اطمینان یافتن و همچنین قرار دادن باورهای جدید در معرض بررسی سیستماتیک و جستجو برای یافتن اسناد و شواهد تجربی برای رسیدن به حقیقت لازم است...»(بخشهایی از سخنرانی دکتر جیمز روش «James Roach»، استاد جراحی ارتوپدی دانشگاه یوتا)با تجربهای که دارم، سخنران مهمان سه وظیفه دارد، سخنانش باید کمی جالب باشد، خودش کمی شوخ باشد و سوم این که سخنرانیاش طولانی نباشد. امیدوارم به این اهداف برسم. میخواهم در مورد نوآوریهای حاصل از شکگرایی صحبت کنم. در حقیقت خودم هیچ افشاگری و ادعای نوآوری نداشتهام، اما همیشه به نوآوریهای دنیای تجارت توجه و علاقه نشان دادهام. نوآوریهایی که باعث افزایش موفقیت یک شرکت نسبت به دیگری میشود. کاملاً مشخص است که در تجارت، درجا زدن در یک وضعیت، شرکتها را از بین میبرد. اغلب، شرکتهایی باقی میمانند که وضع موجود را به چالش میکشند، محصولات خود را بهبود میبخشند یا حتی صنایع جدیدی را توسعه میدهند
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Skeptic Driven Innovation
چکیده انگلیسی مقاله
In my experience Guest Speakers have three tasks, they need to be somewhat interesting, a little funny, and not too long. Hopefully, I will achieve these goals. The talk is Skeptic Driven Innovation. I have no disclosures and really no claim to innovation. But I have always had an interest in business innovation and in the qualities that enhance one company’s success over another. In business it is clearly understood that the status quo kills companies and those enterprises that challenge the status quo often improve their products or even develop new industries.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
جیمز روچ |
استاد جراحی ارتوپدی، دانشگاه یوتا
نشانی اینترنتی
https://www.ijos.ir/article_121400_bf30160338f24209da4a2e348acec684.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات