این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
آمایش جغرافیایی فضا، جلد ۱۱، شماره ۳۹، صفحات ۱۵۳-۱۶۶

عنوان فارسی ارزیابی وفاداری گردشگران میراث فرهنگی در مقصد رامسر
چکیده فارسی مقاله درک این که وفاداری گردشگر چگونه شکل می­گیرد و میزان این وفاداری در چه سطحی می‌باشد، برای مدیریت بازاریابی مقصدهای گردشگری به یک اصل و قاعده کلی تبدیل شده است. پژوهش حاضر، با هدف ارزیابی سطح وفاداری گردشگران میراث فرهنگی در مقصد رامسر با تاکید بر مراحل وفاداری صورت پذیرفت. جاﻣﻌﮥ آماری پژوهش بازدیدکنندگان میراث فرهنگی مقصد رامسر بودند. با استفاده از فرمول کوکران تعداد نمونه، 384 نفر برآورد گردید. روش نمونه­گیری، غیرتصادفی در دسترس بود. از پرسش­نامه برای جمع­آوری داده­ها بهره­گیری شد. روایی پرسش­نامه به صورت صوری و پایایی آن از طریق آزمون آلفای کرونباخ (866/0= α) تایید شد. تجزیه و تحلیل داده­ها با به کار گیری نرم­افزار SPSS25 انجام شد. یافته­ها مشخص ساخت که سطح وفاداری در هر چهار مرحله، به طور تقریبی برابر است، امّا وفاداری میلی (مرحله سوم: متغیر اعتماد) سطح بالاتری نسبت سایر مراحل داشت. همچنین، سطح وفاداری نگرشی، کمی از وفاداری رفتاری بالاتر بود. مبتنی بر این یافته­ها، نتیجه­گیری شد و پیشنهادهای لازم جهت افزایش سطح مراحل وفاداری و نزدیک نمودن آن به وفاداری عملی ارائه گردید.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله گردشگری، وفاداری، میراث فرهنگی، میراث ملموس و ناملموس، رامسر،

عنوان انگلیسی Assessment of Loyalty in Cultural Heritage Tourists at Ramsar Destination
چکیده انگلیسی مقاله Understanding how tourist loyalty is formed and at what level this loyalty is, has become a principle for tourism destinations marketing management. The purpose of this study was to evaluate the level of loyalty of cultural heritage tourists to Ramsar destination with emphasis on loyalty stages. The statistical population of the study was visitors to Ramsar cultural heritage. Using the Cochran formula, the sample size was estimated to be 384. The sampling method was non-random convenience. Questionnaire was used for data collection. The validity of the questionnaire was confirmed by formal validity and its reliability was confirmed by Cronbach's alpha test (α = 0.866). Data analysis was performed using SPSS 25 software. The findings indicated that the level of loyalty was approximately equal in all four stages, but conative loyalty (Stage Three: Trust Variable) was higher than other stages. Also, the level of Attitudinal loyalty was slightly higher than behavioral loyalty. Based on these findings, conclusions were made and suggestions were made to increase the level of loyalty and bring it closer to practical loyalty. Understanding how tourist loyalty is formed and at what level this loyalty is, has become a principle for tourism destinations marketing management. The purpose of this study was to evaluate the level of loyalty of cultural heritage tourists to Ramsar destination with emphasis on loyalty stages. The statistical population of the study was visitors to Ramsar cultural heritage. Using the Cochran formula, the sample size was estimated to be 384. The sampling method was non-random convenience. Questionnaire was used for data collection. The validity of the questionnaire was confirmed by formal validity and its reliability was confirmed by Cronbach's alpha test (α = 0.866). Data analysis was performed using SPSS 25 software. The findings indicated that the level of loyalty was approximately equal in all four stages, but conative loyalty (Stage Three: Trust Variable) was higher than other stages. Also, the level of Attitudinal loyalty was slightly higher than behavioral loyalty. Based on these findings, conclusions were made and suggestions were made to increase the level of loyalty and bring it closer to practical loyalty.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله گردشگری, وفاداری, میراث فرهنگی, میراث ملموس و ناملموس, رامسر

نویسندگان مقاله سیّد محمّد میرتقیان رودسری |
دانشجوی دکتری گردشگری، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی

احمد پوراحمد |
استاد جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری، دانشکده جغرافیا، دانشگاه تهران


نشانی اینترنتی https://gps.gu.ac.ir/article_134102_a843ee2372109907c3b938c187658ece.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات