این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 1 دی 1404
اخلاق وحیانی
، جلد ۱۲، شماره ۲، صفحات ۱۲۷-۱۵۴
عنوان فارسی
مقدمه ای برای تدوین الگوی تربیت فضیلت مندانه بر مبنای سند تحول بنیادین
چکیده فارسی مقاله
این پژوهش با راهبرد مطالعه کتابخانهای و با روش توصیفی- تحلیلی با نظر به تحلیل فرارونده جهت دستیابی مقدمات لازم برای تدوین الگوی تربیت فضیلتمندانه بر مبنای سند تحول بنیادین انجام شده است. با بررسی سیر تحول فضیلتگرایی در بستر تاریخ، موضوع اصلی تربیت انسان فضیلتمند را بررسی و با انسان مطلوب سند تحول بنیادین مطابقت داده شد. پس از کدگذاری و مقولهبندی و تحلیل محتوا، توانسته الگوی فضیلت را مبتنی بر مبانی تربیت فضیلتمندانه از جمله فطرت به شناخت و باور فضیلت، کرامت ذاتی و اکتسابی به عنوان جنبه ای از کوشش اختیاری جهت تزکیه و تحصیل معرفت و هستییابی، اراده و میل برای انجام فعل فضیلتمندان بنیاد نهاد. از همین رو الگوی پیشنهادی بر مبنایی تدوین شده است تا متربی در مسیر شدن تکاملی خود، ابتدا به شناخت فضیلت و باور به آن برسد و به دریافت درستی از وجود خود نائل شود، سپس شوقی درونی به آن پیدا کند و اشتداد شوق، میل او را به صورت ارادی به انجام عمل فضیلتمندانه در عالم بیرون سوق دهد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
الگوی فضیلت، سند تحول بنیادین، تربیت فضیلتمندانه، مبانی تربیت فضیلتمندانه،
عنوان انگلیسی
An introduction to designing a model of virtuous education based on the fundamental transformation document
چکیده انگلیسی مقاله
This research was carried out with a library study strategy and a descriptive-analytical method with a view to the analysis of the process in order to obtain the necessary prerequisites for developing a model of virtuous education based on the document of fundamental transformation. By examining the course of evolution of virtueism in the context of history, the main issue of educating a virtuous person was examined and matched with the ideal person of the document of fundamental transformation. After coding and categorizing and analyzing the content, he was able to model the virtue based on the foundations of virtuous education, including the nature to recognize and believe in virtue, inherent and acquired dignity as an aspect of voluntary effort to cultivate and acquire knowledge and existence, will and desire for Performing the actions of virtuous people is the foundation. Therefore, the proposed model has been compiled on the basis that a teacher, in the path of his evolution, first comes to know virtue and believe in it and achieves a correct understanding of his existence, then he finds an inner passion for it and the intensity of his passion is his desire. to voluntarily lead to perform a virtuous action in the outside world.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
الگوی فضیلت, سند تحول بنیادین, تربیت فضیلتمندانه, مبانی تربیت فضیلتمندانه
نویسندگان مقاله
سلیمان موحدی راد |
دانشجوی دکتری فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه پیام نور تهران
محمدرضا سرمدی |
استاد گروه علوم تربیتی دانشگاه پیام نور تهران، ایران.
مهران فرج الهی |
استاد گروه علوم تربیتی دانشگاه پیام نور تهران، ایران.
نشانی اینترنتی
https://ethics.isramags.ir/article_168344_f53e4bbbd940ed459da35f1792c3afbe.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات