این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
باغ نظر
، جلد ۲۰، شماره ۱۲۳، صفحات ۱۹-۳۰
عنوان فارسی
تحلیل تصویر انسان در پوسترهای فراواقعگرای ایران
چکیده فارسی مقاله
چکیده بیان مسئله: مفهوم تصویر انسان در پوسترهای فراواقعگرای ایران و شناخت نگرش طراحان آن از منظر ایدهپردازی، ساختار این پژوهش را با فرض خلق تصاویری جدید از انسان، به مثابه راه ارتباطی نوین با مخاطب بنا نهاده است. هدف پژوهش: هدف از این پژوهش مطالعه تصویر انسان در پوسترهای فراواقعگرای ایرانی و تفسیر شاخصهای بیان در ایدهپردازی آنهاست. روش پژوهش: بهکارگیری روش توصیفی- تحلیلی در جهت تحلیل جامعه آماری این پژوهش، شاخصهای ایدهپردازی آن دسته از پوسترهای فراواقعگرای ایرانی را که بر مبنای تصویر انسان خلق شده و اکثر نمونههای برجسته آن در محدوده زمانی 1368 تا 1398 به چاپ رسیدهاند، از حیث ساختاری و محتوایی بررسی میکند. نتیجهگیری: یافتههای پژوهش نشانگر آن است که استفاده از تصویر انسان با شیوه فراواقعگرایانه از دوران باستان مورد توجه هنرمندان ایرانی بوده است. به همین دلیل تأثیرات این نگرش در چگونگی بیان بصری نوین در پوسترهای فراواقعگرای ایران را میتوان برگرفته از این نوع دیدگاه هنرمندان ایرانی دانست. پوسترهایی که اغلب با تکنیکهای متنوع تصویرسازی شده و به شیوهای رویایی و در ترکیبی نوآورانه با عوامل بصری پدید آمدهاند. از این رو درک آنها برای مخاطب به دلیل مفهومگرابودن، تابع تأثیرگذاری آنها بر احساسات درونی او بوده و از جذابیت بصری بالایی برخوردارند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
تصویر انسان، فراواقعگرایی، پوستر، پوسترهای ایران،
عنوان انگلیسی
An Analysis of the Human image in Iran’s Surrealist Posters
چکیده انگلیسی مقاله
Issue expression: Human image context in Iran's surrealist posters and knowing their designers point of view in ideation, the structure of present study with assumption of creating new images of human as a modern connection way with audience has established.Research aims: The purpose of this article is to study human image in Iranian's surrealist posters and interpretation the indexes of expression in their ideation.Research method: Utilizing the descriptive-analytical way in the analysis direction of statistical society of this research, the indexes ideation of those Iran's surrealist posters kind that has been created based on the human image and most of the distinguished instances in 1989 till 2019 period of solar hijri time that has been printed, examines in the terms of structural and content. Abstract Problem statement: The concept of the human image in Iran’s surrealist posters and the recognition of the attitude of its designers from the perspective of ideation, has established the structure of the present study which is based on the assumption of creating new images of humans as a new way of communication with the audience. Research objective: The purpose of this study is to examine the human image in Iranian surrealist posters and interpret the indicators of expression in their ideation. Research method: Using the descriptive-analytical method to analyze the statistical population, this study examines the indicators of ideation in those Iranian surrealist posters that were created based on the human image in terms of structure and content, the most prominent examples of which were published between 1989 to 2019. Conclusion: The findings indicate that the surrealistic use of human images has been the focus of Iranian artists since ancient times. Consequently, it can be considered that the impacts on modern visual expression in Iran’s surrealistic posters are derived from this view of Iranian artists. The posters, which are often illustrated with various techniques and have a high visual appeal, have emerged in a dreamy way and an innovative combination of visual factors. Therefore, due to their conceptual nature, their understanding of the audience depends on the influence of the works on their inner feelings.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
تصویر انسان, فراواقعگرایی, پوستر, پوسترهای ایران
نویسندگان مقاله
مهسا هوشیار خوشدل |
دانشجوی کارشناسی ارشد ارتباط تصویری، دانشکدۀ هنر، دانشگاه الزهرا (س)، تهران، ایران.
میترا معنوی راد |
دانشیار گروه ارتباط تصویری، دانشکدۀ هنر، دانشگاه الزهرا (س)، تهران، ایران.
نشانی اینترنتی
http://www.bagh-sj.com/article_174102_58b603d14158b5f859daf022d38ea284.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات