این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 20 آذر 1404
تحقیقات حسابداری و حسابرسی
، جلد ۱۴، شماره ۵۶، صفحات ۵۳-۷۴
عنوان فارسی
ارائه مدل تحلیل شبکه عوامل موثر بر اعتماد بینفردی حسابرس و صاحبکار
چکیده فارسی مقاله
هدف: اعتماد به عنوان برچسب اجتماعی تعریف شده که اعضای جامعه را به یکدیگر متصل میکند و با القای همکاری واحساسات مثبت برای پیشرفت وعملکرد موفقیت آمیز تیمها حیاتی است. در این راستا، اعتماد بینفردی حسابرس و صاحبکار میتواند نقش مهمی در فرآیند حسابرسی داشته باشد. هدف این پژوهش شناسایی و رتبهبندی این عوامل (محرکها و شاخصها) است.یافتهها: یافتههای پژوهش نشان داد که محرکهای یافتههای پژوهش نشان داد که در میان محرکها، نظام راهبری، ویژگیهای شخصیتی، دانش و تجربه، ویژگیهای فردی، کمیته های حسابرسی دارای بالاترین اهمیت بوده و همچنین رتبهبندی شاخصها نیز بیانگر این بود که هیئت مدیره، حسابرسی داخلی، مدت تصدی اعضای کمیته حسابرسی، اندازه کمیته حسابرسی و استقلال حسابرس از مهمترین شاخصهای موثر در اعتماد بینفردی شرکتها است.نتیجهگیری: نتایج این پژوهش میتواند شناخت حسابداران رسمی و مدیریت صاحبکار را در فرآیند، پذیرش و انجام حسابرسی تسهیل نموده و استفادههای عملی برای نهادهای تدوین کننده مقررات مرتبط با حرفه حسابرسی و جنبه تردید حرفهای در حسابرسی داشته باشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
تحلیل شبکه، رتبهبندی، حسابرس، اعتماد بینفردی، صاحبکار،
عنوان انگلیسی
Provide a Network Analysis Model of Factors Affecting the Interpersonal Trust of the Auditor and the Client
چکیده انگلیسی مقاله
Trust is defined as a social label that connects members of the community and is critical to the development and successful performance of teams by inducing cooperation and positive emotions. In this regard, the mutual trust of the auditor and the client can play an important role in the audit process. Various variables can be considered as factors affecting the interpersonal trust of the auditor and the client. The purpose of this study is to identify and rank these factors (stimuli and indicators).This research is a qualitative and exploratory research. Network analysis method has been used to rank the stimuli and indicators. The statistical population of the respondents to the questionnaire questions were experts in the field of auditing (partners of auditing firms) and client management who answered 30 questionnaires in 2018.Findings showed that the stimuli of the findings of the research showed that among the stimuli, leadership system, personality traits, knowledge and experience, personal characteristics, audit committees were of the highest importance and also the ranking of indicators indicated that the board, internal audit, The tenure of the members of the audit committee, the size of the audit committee and the independence of the auditor are the most important indicators affecting the interpersonal trust of companies.The results of this study can facilitate the recognition of certified public accountants and client management in the process, acceptance and conduct of audits and have practical applications for regulatory bodies related to the audit profession and the aspect of professional skepticism in auditing.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
تحلیل شبکه, رتبهبندی, حسابرس, اعتماد بینفردی, صاحبکار
نویسندگان مقاله
علیرضا اکبری امامی |
دکترای حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین
جواد رضازاده |
دانشیار حسابداری، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس
حسین کاظمی |
استادیار، گروه حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین
نشانی اینترنتی
https://www.iaaaar.com/article_168265_dccbb3c2f8dd48f28e6d940b2aa1c3a3.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات