این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
تحقیقات حسابداری و حسابرسی
، جلد ۱۴، شماره ۵۳، صفحات ۱۹۱-۲۱۰
عنوان فارسی
بررسی رابطه بین ارزش ویژه برند با کیفیت ارتباطات سهام داران و عملکرد مالی در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
چکیده فارسی مقاله
یک برند مکانیسمی است که سازمانها را در جهت رسیدن به مزیت رقابتی یاری مینمایند. ارزش ویژه برند که از سال 1980 تبدیل به یک مفهوم بازاریابی شد، ارزش افزوده ای است که به واسطه نام برند برای سازمان ایجاد میشود. هدف از انجام این تحقیق بررسی رابطه بین ارزش ویژه هر برند با عملکرد مالی شرکتها میباشد. لذا هدف فرعی این پژوهش بررسی رابطه بین ارزش ویژه برند هر شرکت با ارتباطات سهامداران (ذینعفان) آن شرکت میباشد. بدین منظور اطلاعات مربوط به شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران برای دوره زمانی 1390-1394 جمعآوری گردید. پس از انجام آزمونهای آماری، روش اثرات ثابت انتخاب و همچنین به علت وجود ناهمسانی واریانس، مدل به روش GLS برآورد شد. نتایج نشان دهنده این است که ارزش ویژه هر برند دارای ارتباط مثبت و معناداری با عملکرد مالی هر شرکت و کیفیت ارتباطات سهامداران میباشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
ارزش ویژه برند، کیفیت ارتباطات سهامداران، عملکرد مالی، روش اثرات ثابت، روش GLS،
عنوان انگلیسی
Investigating the Relationship Between Brand Equity and Shareholder Communication Quality and Financial Performance in Companies Listed on the Tehran Stock Exchange
چکیده انگلیسی مقاله
A brand is a mechanism that helps organizations to gain competitive advantage. The brand's special value, which has become a marketing concept since 1980, is the added value created by the brand name. The purpose of this research is to examine the relationship between the specific value of each brand and the financial performance of firms. Therefore, the subtitle goal of this research is to investigate the relationship between the specific brand value of each company with the shares of its shareholders. For this purpose, information about the Tehran Stock Exchange was compiled for the period of 2011-2015. After the statistical tests, the method of fixed effects was selected and also due to heterogeneity of variance, the model was estimated by GLS method. The results show that the value of each brand has a positive and significant relationship with the financial performance of each company and the quality of shareholder relationships.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
ارزش ویژه برند, کیفیت ارتباطات سهامداران, عملکرد مالی, روش اثرات ثابت, روش GLS
نویسندگان مقاله
فاطمه نوروزی |
کارشناس ارشد حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نظنز
کورش نعمت نژاد |
کارشناس ارشد علوم اقتصادی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه
علیرضا ذاکرالحسینی |
کارشناس رسمی دادگستری، حسابرس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مدرس دانشگاه
نشانی اینترنتی
https://www.iaaaar.com/article_151106_9c05720d7cc25d423be354c387ea1fdc.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات