این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
تحقیقات حسابداری و حسابرسی
، جلد ۱۲، شماره ۴۷، صفحات ۷۳-۸۶
عنوان فارسی
تبیین و طراحی مدل شکل گیری بازار خدمات بانکی مبتنی بر فناوری مالی(فین تک) در ایران بر اساس رویکرد داده بنیاد
چکیده فارسی مقاله
هدف: تبیین و طراحی مدل شکل گیری بازار خدمات بانکی مبتنی بر فناوری مالی (فین تک) در ایران هدف اصلی این پژوهش کیفی است. روش: از نظر سطح اکتشافی، از نظر هدف کاربردی و از منظر روش شناختی در دسته ی پژوهش های کیفی بر اساس رویکرد داده بنیاد است.داده ها، توسط مصاحبه های نیمه ساختاریافته از نمونۀ 24 نفره خبرگان صنعت و دانشگاه گردآوری شده است. یافته ها: 9 کد محوری 38 مقوله اصلی و 430 کد اولیه، در قالب مدل پارادایمی شامل، شرایط علّیّ (عوامل اقتصادی و اشتغالی سال 1391، نوآوری در اقتصاد و تغییر رفتار مشتریان)، مقوله ی اصلی (خلاءنهادی)، عوامل مداخله گر (چالشهای فین تک)، عوامل زمینه ای (توسعه فناوری دیجیتال)، راهبردها (توسعه اکو سیستم فین تک) و پیامدها(مدل بانکداری آینده و تحول در صنعت خدمات مالی) پدیدار شدند. نتیجهگیری: یافته های حاصل منجر به کشف و تبیین مدل شکل گیری بازار خدمات بانکی بر اساس فناوری مالی (فین تک) در ایران گردید.
کلیدواژههای فارسی مقاله
شکل گیری بازار، خدمات بانکی، فناوری مالی(فین تک)، نظریه داده بنیاد، ایران،
عنوان انگلیسی
Explain and Design the Model of Formation of the Banking Services Market Based on Financial Technology (Fintech) in Iran Based on Grounded Theory
چکیده انگلیسی مقاله
Objective: To explain and design the model for the formation of the banking services market based on financial technology (FinTech) in Iran. Method: In terms of exploratory level, in terms of applied purpose and from a methodological point of view in the category of qualitative research is based on the data approach. Data is collected by semi-structured interviews from a 24-sample sample of industry and university experts. Results: 9 pivotal codes of 38 main categories and 430 primary codes, in the form of a paradigm model including, causal conditions (economic factors in 2012, innovation in the economy and change in customer behaviour), main category (institutional pitfall), intervening factors (FinTech challenges), underlying factors (development of digital technology), strategies (development of FinTech ecosystem) and consequences (future banking model and transformation in the financial services industry) emerged. Conclusion: The findings led to the discovery and explanation of the model for the formation of the banking services market based on financial technology (FinTech) in Iran.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
شکل گیری بازار, خدمات بانکی, فناوری مالی(فین تک), نظریه داده بنیاد, ایران
نویسندگان مقاله
امیر خانلری |
استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران
شهریار انصاری چهارسوقی |
استادیارگروه مدیریت، موسسه آموز ش عالی پرندک
طهمورث حسنقلی پور |
استاد گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران
شهریار عزیزی |
دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی
نشانی اینترنتی
https://www.iaaaar.com/article_119059_be9d323628bec33529c335440067cf60.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات