این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تحقیقات حسابداری و حسابرسی، جلد ۱۲، شماره ۴۷، صفحات ۱۳۳-۱۵۲

عنوان فارسی ارائه الگوی برداشت بازار از کیفیت حسابرسی
چکیده فارسی مقاله این تحقیق به ارائه الگوی برداشت بازار از کیفیت حسابرسی می‌پردازد. برداشت از کیفیت حسابرسی و کیفیت واقعی حسابرسی دو مفهوم متفاوت هستند برداشت از کیفیت حسابرسی بر پایه ادراک و استنباط کاربران ازصورت‌های مالی بنا شده است، درحالیکه کیفیت واقعی حسابرسی اشاره بر توانایی حسابرس در شناسایی و گزارش تحریفات عمده حسابداری دارد. روش تحقیق حاضر ،توصیفی از نوع پیمایشی و در دسته تحقیقات کاربردی-توسعه ای است. جامعه آماری تحقیق ، اساتید حسابداری، حسابداران رسمی، حسابرسان ومدیران مؤسسات حسابرسی، مدیران مالی شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می‌باشد. نمونه آماری تحقیق، تعداد 217 نفر می‌باشند که بصورت تصادفی در دسترس انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه محقق -ساخته است که با روش‌های تحلیل عاملی و ضریب آلفای کرونباخ، روایی و پایایی آنها مورد تایید قرار گرفت. برای بررسی حذف یا تایید گزاره‌های پرسشنامه در دو مرحله از آزمون دو جمله‌ای ، وبرای شناسایی عوامل موثر بر برداشت بازار از کیفیت حسابرسی از تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی مرتبه اول و دوم استفاده شد. نتایج تحقیق نشان دادکه 4 عامل؛ فرایند حسابرسی، افراد حرفه ای، ویژگی‌های ساختاری شرکت و نتایج گزارشگری حسابرسی با 36 شاخص موثر بر برداشت بازار از کیفیت حسابرسی، تاثیر دارند. رتبه بندی شاخص‌های 36 گانه نیز بر اساس روش تاپسیس ارائه شد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله برداشت از کیفیت حسابرسی، کیفیت واقعی حسابرسی، گزارش حسابرس،

عنوان انگلیسی The Presentation of the Market Perception Pattern from Audit Quality
چکیده انگلیسی مقاله This research model deals with market perceptions of audit quality. The actual quality of audit and the perception of audit quality are two different concepts. The perception of audit quality is based on user's perceptions and inferences of financial statements, while the actual audit quality notes the auditor's ability to detect and report major accounting distortions. The research method is descriptive survey and its category is applied developmental research. The study population are teachers, accountants, CPAs, auditors and managers of audit firms, financial managers of listed companies on the Stock Exchange of Tehran. The sample population are 217 who were randomly selected. Data were collected by questionnaire made by the researcher that its validity and reliability was approved by factor analysis and Cronbach's alpha coefficient. To examine the deletion or confirmation of the statements of the questionnaire in two stages of the binomial test, and to identify the factors affecting the market perception, the quality of the audit was used as exploratory factor analysis and confirmation of the first and second order. The results of the research showed that the four factors affecting the market perception from audit quality which are the audit process, professional people and the structural characteristics of the company and the audit reporting results and they affect the market perception of audit quality by 36 effective variables.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله برداشت از کیفیت حسابرسی, کیفیت واقعی حسابرسی, گزارش حسابرس

نویسندگان مقاله فرهاد امیری |
گروه حسابداری، واحد قائمشهر، دانشگاه ازاد اسلامی، قائمشهر، ایران

علی جعفری |
گروه حسابداری، واحدقائمشهر، دانشگاه ازاد اسلامی، قائمشهر، ایران

محمد مهدی عباسیان فریدونی |
گروه حسابداری، واحد قائمشهر، دانشگاه ازاد اسلامی، قائمشهر، ایران


نشانی اینترنتی https://www.iaaaar.com/article_119063_34779df952c36e5835bf8d927031259d.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات