این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تحقیقات حسابداری و حسابرسی، جلد ۱۲، شماره ۴۷، صفحات ۱۷۱-۱۸۴

عنوان فارسی اثر سرمایه گذاری روی نام تجاری برسلامت مالی آتی شرکت‌ها
چکیده فارسی مقاله برند تجاری از مسائل اصلی مطروحه در راهبرد یک بنگاه اقتصادی است. شرکت‌ها برای برند تجاری خود در زمینه‌های تبلیغات، فروش و بسته بندی سرمایه گذاری‌های وسیع و بلند مدتی انجام می‌دهند. برند تجاری قوی، وفاداری مشتریان و بازارهای قوی و قدرتمندرا برای ایشان به همراه می‌آورد.هدف اصلی از این تحقیق، تعیین تاثیر سرمایه گذاری روی نام تجاری در تامین سلامت مالی شزکت‌هااست. در این راستا در مقاله حاضر بیان می‌شود سرمایه گذاری روی نام تجاری چگونه بر نسبت نقدینگی، نسبت بدهی، ارزش بازار سهام و ارزش افزوده اقتصادی تاثیر می‌گذارد.پژوهش حاضر بر مبنای هدف کاربردی و بر اساس روش توصیفی – علی می‌باشد.فرضیه‌های تحقیق از طریق رگرسیون چند متغییره و از طریق نتایج حاصل از الگوی اقتصاد سنجی مورد آزمون قرار گرفته اند.نمونهع آماری مورد بررسی این پژوهش 107 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طی سال‌های 1386الی 1395می‌باشد.یافته‌های تحقیق حاکی از آن است که بین سرمایه گذاری روی نام تجاری در شرکت‌ها، با نسبت نقدینگی، نسبت بدهی، ارزش بازار و ارزش افزوده اقتصادی رابطه معناداری وجود دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله سرمایه گذاری، ارزش نام تجاری، سلامت مالی،

عنوان انگلیسی Impact of Brand Investment on the Future Financial Health of Companies
چکیده انگلیسی مقاله The brand is one of the main issues posed by the strategy of an enterprise. Firms carry out large and long-term investments for their brand, especially in advertising, sales and packaging. They know that a strong brand of business brings loyalty to customers and strong and powerful markets. The main purpose of this research is to determine the impact of brand investment on the financial health of Companies. In this regard, the present paper explains how investment in a brand would affect the ratio of liquidity, debt ratio, market value and economic value added. The present research is based on the applied objective and based on descriptive - causal method. The research has been tested through multivariate regression and through the results of the econometric model. The statistical sample of this study is 107 companies listed in the Tehran Stock Exchange between 2007 and 2016. The research findings indicate that between investing in brand names in companies, with a ratio of liquidity, debt ratio, market value, and there is a significant relationship between economic value added.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله سرمایه گذاری, ارزش نام تجاری, سلامت مالی

نویسندگان مقاله سیده طاهره جمالی |
کارشناس ارشد حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب

فاطمه صراف |
استادیار حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب

ناصر آزاد |
استادیار مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب


نشانی اینترنتی https://www.iaaaar.com/article_119065_b04fee71c0eadbc4cfd6b320dcdc6a4d.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات