این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
جاده
، جلد ۳۱، شماره ۱۱۶، صفحات ۱۱۷-۱۳۶
عنوان فارسی
ارزیابی کیفیت سرویس سیستم اتوبوسرانی توسط استاندارد TCQSM
چکیده فارسی مقاله
سنجش ابعاد کیفیت در بخش سیستم اتوبوسرانی با توجه به خدمات ارایه شده در این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار است. ایـن پژوهـش بـرای اندازهگیـری کیفیت حملونقـل عمومـی، بوسیله اسـتاندارد TCQSM را پیشـنهاد مـیکنـد. هدف ارزیابی کیفیت خدمات و رضایت شهروندان از خدمات اتوبوسرانی و قیمت کرایههای اتوبوسرانی شهری بوسیله استاندارد TCQSM است. روش پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر ماهیت، توصیفی از نوع پیمایشی میباشد. جامعه هدف در این پژوهش کلیه مسافران و خدمت گیرندگان از خدمات سامانه اتوبوسرانی شهری میباشد که در بهار 1401 بر روی 384 نفر از مراجعه کنندگان به ایستگاههای اتوبوس شهری صورت گرفت. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه استاندارد SERVQUAL بود که کیفیت خدمات و قیمت را مورد سنجش قرار داد. دادهها با استفاده از استاندارد TCQSM مورد تحلیل قرار گرفتند. به طورکلی نتایج تحقیق نشان دهنده آن است که علیرغم تلاشهای صورت گرفته در جهت بهبود کیفیت خدمات سامانه اتوبوسرانی شهری لیکن تا رسیدن به کیفیت قابل قبول خدمات براساس استاندارد TCQSM که مبتنی بر دیدگاه مسافر (بجای دیدگاه ارائه دهنده خدمت) است، فاصله وجود دارد و این امر نیازمند توجه بیشتر مدیران شهری به سامانههای حمل و نقل عمومی است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
کیفیت سرویس اتوبوسرانی، روش ارزیابی کیفیت سرویس اتوبوسرانی، اتوبوسرانی شهری، کیفیت خدمات، حملونقل عمومی،
عنوان انگلیسی
Evaluation of bus system service quality by TCQSM
چکیده انگلیسی مقاله
Measuring the dimensions of quality in the bus system of Zanjan is of great importance considering the services provided in this field. This study proposes to measure the quality of public transportation by TCQSM standard. The aim is to evaluate the quality of services and citizens' satisfaction with bus services and the price of bus fares in Zanjan city by TCQSM standard. The method of the present research is practical in terms of purpose and descriptive in nature. The target population in this research is all the passengers and service recipients of the Zanjan city bus service organization, which was conducted on 384 people who referred to Zanjan bus stations in the spring of 1401. The data collection tool was the standard SERVQUAL questionnaire that measured service quality and price. Data were analyzed using TCQSM standard. The results showed that customers are not satisfied with bus services in Zanjan city.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
کیفیت سرویس اتوبوسرانی, روش ارزیابی کیفیت سرویس اتوبوسرانی, اتوبوسرانی شهری, کیفیت خدمات, حملونقل عمومی
نویسندگان مقاله
الهه سپهری |
دانشجوی کارشناسی ارشد، گروه عمران، دانشکده مهندسی، دانشگاه زنجان، زنجان، ایران
امیرمسعود رحیمی |
دانشیار، گروه عمران، دانشکده مهندسی، دانشگاه زنجان، زنجان، ایران
نشانی اینترنتی
https://road.bhrc.ac.ir/article_169487_8ef6f04b77654fb59bc0a5dea7f0a451.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات