این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
جاده، جلد ۳۱، شماره ۱۱۶، صفحات ۲۸۷-۳۰۰

عنوان فارسی فراترکیب مقالات فارسی زبان با محوریت آرام‌سازی ترافیک مروری بر سال‌های ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۹
چکیده فارسی مقاله اقدامات آرام‌سازی ترافیک معابر شهری به عنوان عاملی موثر در افزایش سطح ایمنی عابرین پیاده و دوچرخه‌سواران، سرعت وسایل نقلیه موتوری را محدود کرده و موجب کاهش تلفات ناشی از تصادفات می‌گردد. مقاله حاضر با انجام مروری نظام‌مند به تحلیل و تفسیر مقالات علمی-پژوهشی فارسی زبان در بازه زمانی 1387 تا 1399 پرداخته است. نتایج نشان داد که اعمال سرعت‌گیر و سرعت‌کاه در معابر شهری به عنوان راهکار فیزیکی مقطعی، اثر چشمگیری بر کاهش سرعت وسایل نقلیه داشته است. در این راستا، مقایسه بین انواع سرعت‌گیر و سرعت‌کاه و کنترل محل مناسب نصب آن‌ها می‌تواند در مطالعات آینده با جزئیات بیشتری مورد ارزیابی قرار گیرد. نتایج همچنین مشخص نمود تغییر در سطح روسازی به عنوان راهکارهای غیرفیزیکی برای کاهش سرعت به محدوده مجاز چندان موثر نبوده و نیاز است با ترکیب دیگر راهکارها به این امر دست یافت که نیازمند انجام مطالعات جدیدی در این زمینه است. لازم به ذکر است استفاده از ابزار شبیه‌سازی برای سنجش عملکرد راهکارهای پیشنهادی برای ترکیب ابزارهای آرام‌سازی نیز می‌تواند کارآمد باشد که می‌تواند توسط دیگر پژوهشگران مورد استفاده قرار گیرد. در ادامه، نتایج مشخص نمود که مطالعات پیشین، کمتر به اثرسنجی و تحلیل عملکرد ابزارهای آرام‌سازی نظیر جزیره‌های منحرف‌کننده قطری و ترافیکی پرداخته‌اند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله آرام‌سازی ترافیک، ایمنی، تصادفات، شبیه‌سازی،

عنوان انگلیسی Meta-Combination of Persian Language Articles with the Focus on Traffic Calming Overview from 2008 to 2020
چکیده انگلیسی مقاله Urban road traffic calming measures, as an effective factor in increasing the level of safety of pedestrians and cyclists, limiting the speed of motor vehicles, and reducing casualties due to accidents. The present article analyzes and interprets Persian-language scientific-research articles in the period 2008-2020 by conducting a systematic review. The results showed that the application of accelerators and speed bumps on urban roads as a cross-sectional physical solution had a significant effect on reducing the speed of vehicles. In this regard, the comparison between the types of accelerators and speed bumps and control of their proper installation location can be evaluated in more detail in future studies. The results also showed that the change in pavement level a non-physical solution to reduce the speed to the allowable range is not very effective and needs to be combined with other solutions to achieve this, which requires new studies in this area. It should be noted that the use of simulation tools to measure the performance of the proposed solutions for combining relaxation tools can also be effective, and can be used by other researchers. Further-more, the results showed that previous studies have paid less attention to the effectiveness and analysis of the performance of relaxation devices such as deviant diagonal islands and traffic.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله آرام‌سازی ترافیک, ایمنی, تصادفات, شبیه‌سازی

نویسندگان مقاله سجاد عبدی شیجانی |
دانشجوی کارشناسی ارشد، گروه مهندسی عمران، دانشگاه قم، قم، ایران

سید محمد حسین دهناد |
استادیار، گروه مهندسی عمران، دانشگاه قم، قم، ایران


نشانی اینترنتی https://road.bhrc.ac.ir/article_160101_372771e6f1535f277747708a0ac4dce8.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات