این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
جاده، جلد ۳۱، شماره ۱۱۵، صفحات ۱۵۵-۱۶۶

عنوان فارسی بررسی رفتار میکروسرفیسینگ حاوی چسب لاتکس
چکیده فارسی مقاله استفاده از میکروسرفیسینگ‌ ها می‌تواند خصوصیات حفاظتی مناسبی در سطح آسفالتی جاده‌ها فراهم کند. برای بهبود خصوصیات میکروسرفیسینگ‌‌ها می‌توان از افزودنی‌های مختلف استفاده نمود. یکی از این افزودنی‌ها، چسب لاتکس است. این ادعا وجود دارد که چسب لاتکس به عنوان یک ماده پلیمری، در برابر عوامل محیطی مانند شرایط قلیایی، شرایط اسیدی، حضور شیرابه‌ها و مواد روغنی ریخته شده در سطح جاده‌ها می‌تواند مقاومت مناسبی داشته باشد. در این تحقیق تأثیر استفاده از چسب لاتکس در مقدارهای مختلف (4 و 5 درصد) بر خصوصیات چسبندگی مرطوب، زمان گیرش، سازگاری مصالح، سایش در شرایط مرطوب و چرخ بارگذاری شده و چسبندگی ماسه میکروسرفیسینگ‌‌ها مورد بررسی قرار گرفته است. برای این منظور نمونه‌‌های آزمایشگاهی با مقادیر مختلف سیمان (5/1 و 3 درصد) و قیر (8، 10 و 12 درصد) تهیه شده و مورد آزمایش قرار گرفتند. بررسی نتایج نشان داد که استفاده از چسب لاتکس باعث بهبود رفتار میکروسرفیسینگ‌ها در درصدهای مختلف قیر و سیمان می‌شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله قیر، آسفالت حفاظتی، میکروسرفیسینگ، چسب لاتکس، مقاومت سایشی،

عنوان انگلیسی Evaluation of the Performance of the Microsurfacing Incorporating a Latex Adhesive
چکیده انگلیسی مقاله The use of microsurfacing layer can provide some good preventive characteristics for asphalt pavement surfaces. Various additives can be used to improve the properties of microsurfacing layers. One of these acceptable additives is latex adhesive. It is claimed that latex adhesive as a polymeric material can withstand environmental factors such as alkaline conditions, acidic conditions, the presence of leachate and oil spilled on road surfaces. In this study, the effect of using latex adhesive in different amounts (4 and 5 %) on wet adhesion properties, setting time, compatibility of materials, abrasion resistance in wet track abrasion and sand adhesion of microsurfacings have been investigated. For this purpose, laboratory samples with different amounts of cement (1.5 and 3 %) and bitumen (8, 10 and 12 %) were prepared and tested. The results showed that the use of latex adhesive improves the behavior of microsurfacing in different percentages of bitumen and cement.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله قیر, آسفالت حفاظتی, میکروسرفیسینگ, چسب لاتکس, مقاومت سایشی

نویسندگان مقاله بابک گلچین |
گروه مهندسی عمران، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران

سرمست الهویرنی |
گروه مهندسی عمران، واحد اهر، دانشگاه آزاد اسلامی، اهر، ایران

رامین مشک آبادی |
دانشکده فناوری‌های نوین، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران


نشانی اینترنتی https://road.bhrc.ac.ir/article_169469_cd8c815f8982b352dba98a298f363e85.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات