این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
جاده
، جلد ۳۱، شماره ۱۱۵، صفحات ۲۱۳-۲۲۸
عنوان فارسی
سنجش رابطه کیفیت خدمات راه با رضایت کاربران آن (مطالعه موردی: محور تهران – فیروزکوه)
چکیده فارسی مقاله
رضایت کاربران راه یکی از مهمترین عوامل بیانگر سیستم حملونقل مطلوب کشورها محسوب می شود. اختلاف مابین انتظارات مسافر و عملکرد واقعی خدمات ارائهشده، موجبات نارضایتی مسافر را فراهم خواهد کرد و زمینه های رویگردانی وی را فراهم خواهد کرد؛ لذا بررسی رابطه کیفیت خدمات راهوترابری با رضایت کاربران راه امری حائز اهمیت و ضروری است. بدین منظور پژوهش مطالعاتی حاضر بهصورت میدانی و با ابزار پرسشنامه انجام شده است. معیارهای وجه قابللمس، معیارهای قابلیت اعتماد (تضمین)، معیارهای پاسخگویی، معیارهای اعتماد و معیارهای دلسوزی و تعهد (همدلی) در سطح معنیداری قرار دارند. با دقتکردن به ضرایب متغیرهایی که دارای سطح معنیداری هستند، مشخص میگردد که تأثیر و نقش شاخص معیارهای وجه قابللمس در میزان اهمیت رضایت مسافرین بیشتر از بقیه شاخصهای دیگر است. در نتیجه، وجود تجهیزات و امکانات فیزیکی لازم، ابزار و ماشینآلات کافی و سطوح قابل رویت و مناسب آسفالت راه بیشترین نقش را در رضایت مسافرین دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
رضایت مسافرین، کیفیت خدمات راهوترابری، وجه قابللمس، قابلیت اعتماد، محور تهران - فیروزکوه،
عنوان انگلیسی
Measuring the Relationship between the Quality of Road Services and the Satisfaction of Its Users (Case Study: Tehran-Firoozkooh Axis)
چکیده انگلیسی مقاله
Road user satisfaction is one of the most important factors indicating the optimal transportation system of countries. The difference between the passenger's expectations and the actual performance of the services provided will cause the passenger to be dissatisfied and will cause him to turn away; Therefore, it is important to study the relationship between the quality of traffic services and the satisfaction of road users. The process of conducting the present study is fieldwork and with the help of a questionnaire. The criteria of tangibles, reliability, assurance, responsiveness and compassion and commitment (empathy) are at a significant level. By paying attention to the coefficients of variables that have a significant level, it is clear that the effect and role of the tangibles in the importance of passenger satisfaction is more than other indicators. As a result, the presence of the necessary physical equipment and facilities, sufficient tools and machinery, and visible and suitable asphalt surfaces play the greatest role in passenger satisfaction.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
رضایت مسافرین, کیفیت خدمات راهوترابری, وجه قابللمس, قابلیت اعتماد, محور تهران - فیروزکوه
نویسندگان مقاله
محمود خداوردی |
دانش آموخته کارشناسی ارشد، گروه مهندسی عمران، دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند، دماوند، ایران
مهدی یزدان پناه |
استادیار، دانشکده فنی و مهندسی، گروه مهندسی عمران، دانشگاه گرمسار، گرمسار، ایران
نشانی اینترنتی
https://road.bhrc.ac.ir/article_154609_7201332cab8591ab07c1a90da59ef2d9.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات