این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
جاده
، جلد ۳۱، شماره ۱۱۴، صفحات ۹۱-۱۰۸
عنوان فارسی
شناسایی و اولویتبندی اقدامات کاهنده شکست اجرای خطمشیهای سازمان راهداری حملونقل جادهای بر اساس تکنیک واکاوی حالات نقص و اثرات آن با بهکارگیری روش AHP و TOPSIS فازی
چکیده فارسی مقاله
چکیدهامروزه اجرای خطمشیهای سازمان راهداری حملونقل جادهای کشور باهدف حرکت به سمت شناسایی رفع نقاط پرحادثه در جادههای مواصلاتی و ایجاد نقطه امن در جابهجایی کالا و مسافر و جلوگیری از اتلاف منابع انجام میشود. خطمشی یعنی مسیری برای حرکت و منظور از اجرای خطمشی، فعالیتهایی است که به طور مستقیم آن را به انجام میرساند. اقدامات متعددی منجر به کاهش شکست در اجرای خطمشی سازمان میشود. در این پژوهش به شناسایی و رتبهبندی این عوامل پرداخته شده است. این پژوهش کاربردی و از حیث راهبرد، پیمایشی است. جامعه تحقیق را 12 نفر از مدیران سازمان تشکیل دادهاند که از طریق نمونهگیری غیرتصادفی و هدفمند انتخاب شدهاند. ابزار گردآوری دادهها، مصاحبه و پرسشنامه است و جهت تحلیل دادهها از تکنیک FMEA و رویکرد تلفیقی AHP و TOPSIS فازی استفاده شده است. بر اساس یافتهها اقدامات مؤثر در کاهش شکست اجرای خطمشیهای سازمان راهداری عبارتند از: برونسپاری، توجه به نیازها و شرایط هر منطقه در مرحله تدوین خطمشیها، آموزش اثربخش مجریان خطمشیها، ایجاد انگیزه در بین مجریان خطمشیها. باتوجهبه یافتههای تحقیق لازم است که سازمان بیشازپیش با برنامهریزی دقیق و تغییر رویکرد مدیران نسبت به ایجاد و تقویت ساختار واحدها توجه نماید.
کلیدواژههای فارسی مقاله
اجرای خطمشی، راهداری حملونقل جادهای، FMEA، محیط فازی،
عنوان انگلیسی
Identification and prioritization of measures to reduce the failure to implement the policies of the Road Transport Organization of the country based on the technique of analysis of defects and its effects using fuzzy AHP and TOPSIS methods (Case study: Road Transport Organization of the country)
چکیده انگلیسی مقاله
چکیدهچکیدهToday, the policies of the Road Transport Organization of the country are implemented with the aim of identifying the elimination of accident hotspots on transportation roads and creating a safe point for the movement of goods and passengers and preventing the loss of resources. A policy is a path for moving and the purpose of implementing a policy is the activities that it performs directly. Numerous measures lead to the reduction of failure in the implementation of the organization's policy. In this research, these factors have been identified and ranked. This research is applied and in terms of strategy, it is a survey. The research community consisted of 12 managers of the organization who were selected through non-random and purposeful sampling. Data collection tools are interviews and questionnaires and FMEA technique and fuzzy AHP and fuzzy TOPSIS approach have been used to analyze the data. According to the findings, effective measures to reduce the failure of the implementation of the policies of the Road Authority are: outsourcing, paying attention to the needs and conditions of each region in the policy development stage, effective training of policy makers, creating motivation among policy makers. According to the research findings, it is necessary that the organization pay more attention to creating and strengthening the structure of units with careful planning and changing the approach of managers.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
اجرای خطمشی, راهداری حملونقل جادهای, FMEA, محیط فازی
نویسندگان مقاله
رحمان حیدری |
دانشجوی دکتری، گروه مدیریت، واحدرفسنجان، دانشگاه آزاداسلامی، رفسنجان، ایران
ملیکه بهشتی فر |
دانشیار، گروه مدیریت، واحدرفسنجان، دانشگاه آزاداسلامی، رفسنجان، ایران
محمد ضیاءالدینی |
استادیار، گروه مدیریت، واحدرفسنجان، دانشگاه آزاداسلامی، رفسنجان، ایران
نشانی اینترنتی
https://road.bhrc.ac.ir/article_153070_bfdfcabed0ccab606fb2d3bf39276205.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات