این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
جاده
، جلد ۳۱، شماره ۱۱۴، صفحات ۲۴۵-۲۶۰
عنوان فارسی
طراحی شبکه تداعی های برند از بیمه های پوشش دهنده مخاطرات و ریسک های حمل و نقل
چکیده فارسی مقاله
هدف پژوهش حاضر، طراحی شبکه تداعی های برند از بیمه های پوشش دهنده مخاطرات و ریسک های حمل و نقل با استفاده از تکنیک نقشه مفهوم برند می باشد. شناسایی شیوه ارزشگذاری و شکل گیری مفاهیم مرتبط با مفهوم برند در ذهن مشتریان، راهنمایی برای دستیابی به این هدف است. جامعه آماری پژوهش، مشتریان این دو برند بیمه در شهر تهران هستند و برای جمع آوری داده ها از روش نمونه گیری در دسترس استفاده شده است. پژوهش حاضر، آمیخته اکتشافی یا ترکیبی است. ابزار گردآوری داده ها در مرحله اول مصاحبه تا رسیدن به حد کفایت نظری بوده است و از روش تحلیل محتوا استفاده شد. جمع آوری اطلاعات در مرحله دوم به روش خود ارزیابی بوده است و با استفاده از روش نقشه مفهومی برند تحلیل شده است. در نتیجه این مطالعه، نقشه نهایی مفهوم برند بیمه حمل و نقل ایران با تعداد ده تداعی اصلی شامل: کشور ایران، خطر، پول، دولتی بودن، آتش سوزی، مرگ، نمایندگی، سیستم سنتی، قدمت و حادثه و همچنین نقشه نهایی مفهوم برند بیمه حمل و نقل پاسارگاد نیز با تعداد ده تداعی اصلی شامل: دیعه، خطر، پول، هزینه، رانندگی، بیمه برتر، بانک پاسارگاد، جدید بودن، خصوصی بودن و نگرانی ترسیم شدند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
شبکه تداعیهای برند، نقشه مفهومی برند، بیمه حمل و نقل ایران، بیمه حمل و نقل پاسارگاد،
عنوان انگلیسی
Design a Brand Associative Network of Insurance Covering Transport Risks
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this study is to design a Brand Associative Network of Insurance Covering Transport Risks using the brand concept mapping technique. Identifying how valuation and the formation of concepts related to the brand concept in the minds of customers is a guide to achieve this goal. The statistical population of the study is the customers of these two insurance brands in the western region of Tehran and the available sampling method has been used to collect data. The present study is an exploratory or hybrid mixture. The data collection tool in the first stage of the interview was theoretical adequacy and content analysis method was used. In the second stage, data collection was self-evaluated and analyzed using the brand concept map method. As a result of this study, the final map of Iran Insurance brand concept with ten main associations including: Iran, risk, money, government, fire, death, agency, traditional system, antiquity and accident and also the final map of Pasargad insurance brand concept. They were drawn with ten main associations including: deposit, risk, money, cost, driving, premium insurance, Pasargad Bank, newness, privacy and concern.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
شبکه تداعیهای برند, نقشه مفهومی برند, بیمه حمل و نقل ایران, بیمه حمل و نقل پاسارگاد
نویسندگان مقاله
ابوالفضل خسروی |
استادیار، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران
محمد رضا فتحی |
دانشیار، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشکدگان فارابی، دانشگاه تهران، قم، ایران
محسن ترابی |
استادیار، مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه هرمزگان، بندرعباس، ایران
محمدرضا پارسائی آذر |
دانش آموخته کارشناسی ارشد، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران
نشانی اینترنتی
https://road.bhrc.ac.ir/article_152189_71f0a07b1fa3c196582625db6ff50326.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات