این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
جاده
، جلد ۳۱، شماره ۱۱۴، صفحات ۲۹۱-۳۰۰
عنوان فارسی
بررسی خصوصیات عملکردی قیر و مخلوط آسفالتی اصلاح شده با پلی فسفریک اسید
چکیده فارسی مقاله
تغییر رفتار رئولوژیکی و مکانیکی قیر خالص یکی از مهم ترین دلایل مصرف افزودنیهای اصلاح کننده خواص قیر است. پلی فسفریک اسید در مقایسه با سایر افزودنیها در صنعت راهسازی، افزودنی جدیدی میباشد. این افزودنی به منظور بهبود خواص رئولوژیکی قیر مانند شیارشدگی، خستگی و ترک خوردگی دمای پایین مورد استفاده قرار میگیرد. در این مقاله به بررسی اثرات رئولوژیکی پلی فسفریک اسید بر قیرها و مخلوطهای آسفالتی پرداخته شده است. آزمایشهای گوناگونی در زمینه اصلاح قیر و مخلوط آسفالتی با پلیمر پلی فسفریک اسید صورت گرفته است. نتایج نشان داد، افزودن PPA میتواند عملکرد دمای بالا را بهبود بخشد و حساسیت دمایی قیرهای اصلاح شده را کاهش دهد، اما تاثیر جزئی بر عملکرد دمای پایین دارد. با توجه به نتایج قیرهای اصلاح شده با پلی فسفریک اسید مقاومت خستگی بهتری در مقابل قیرهای اصلاح شده با SBS دارند. اصلاح قیر با PPA، منجر به افزایش درجه نرمی، کاهش درجه نفوذ و نیز کاهش حساسیت دمایی میشود. ترکیب PPA/SBR به دلیل بیشترین استحکام و همچنین کوچکترین عمق شیار، بهترین مقاومت شیارشدگی را در مخلوط آسفالتی دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آسفالت، پلی فسفریک اسید، رئولوژیکی، شیارشدگی، قیر اصلاح شده،
عنوان انگلیسی
Investigation of the Performance Properties of Asphalt Binder and Asphalt Mixture Modified by Polyphosphoric Acid
چکیده انگلیسی مقاله
Changing the rheological and mechanical behavior of pure bitumen is one of the most important reasons of usage of bitumen modifiers. Polyphosphoric acid is newer additive compared to other additives used in the road construction industry. This additive is used to improve the performance behavior of bitumen and improve bitumen rheological properties such as rutting. In this article, the effect of polyphosphoric acid on performance behavior of bitumen and asphalt mixtures with similar mechanical and chemical properties, but with different chemical compositions, is discussed. Various experiments have been conducted in the field of bitumen and asphalt mixture modification with polyphosphoric acid polymer. The results showed that the addition of PPA can improve the high temperature performance and reduce the temperature sensitivity of the modified bitumen, but it has a slight effect on the low temperature performance. According to the results, bitumens modified with polyphosphoric acid have better fatigue resistance compared to bitumens modified with SBS. Modifying bitumen with PPA leads to an increase in softness, a decrease in permeability, and a decrease in temperature sensitivity. The combination of PPA/SBR has the best rutting resistance in the asphalt mixture due to the highest strength and the smallest rut depth.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
آسفالت, پلی فسفریک اسید, رئولوژیکی, شیارشدگی, قیر اصلاح شده
نویسندگان مقاله
رضوان باباگلی |
استادیار، گروه مهندسی عمران، دانشگاه علم و فناوری مازندران، بهشهر، ایران
امیرحسین حسینپورعسگر |
دانشجوی کارشناسی، گروه مهندسی عمران، دانشگاه علم و فناوری مازندران، بهشهر، ایران
نشانی اینترنتی
https://road.bhrc.ac.ir/article_165155_e3ed843008de42af5b1bc8dac1234bf9.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات