این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
جاده
، جلد ۳۰، شماره ۱۱۳، صفحات ۵۷-۷۸
عنوان فارسی
بررسی اندرکنش دینامیکی ریل و چرخ وسیله نقلیه تحت اثر بریدگی چرخ به وسیله نرم افزار آباکوس
چکیده فارسی مقاله
واگن هنگام حرکت بر روی ریل، ارتعاشاتی را تجربه میکند که از جمله مهم ترین آنها ارتعاشات ناشی از چرخ ناسالم است. ارتعاشات واگن در سرعتهای بالا موجب بروز نوعی ناپایداری در حرکت قطار میشوند. این پژوهش به منظور ارزیابی رفتار ارتعاشی سیستم چرخ و ریل قطار، با توجه به پدیده تماس چرخ عیب دار با ریل سالم، تحلیل دینامیکی سیستم را معرفی میکند. مدل سازی عناصر محدود (FEM) برای شبیه سازی رفتار مکانیکی آزمون استفاده شد که نشان دهنده واکنش پویا اجزای تحت شرایط بارگذاری ضربه چرخ بر ریل است. در این مطالعه، یک چرخ فولادی در سامانه ریلی ایران با فرض دارا بودن عیب کندگی با استفاده از روش اجزا محدود تحت شرایط تماس غلتشی شبیه سازی شده است. برای این منظور از مدل سازی سه بعدی و تحلیل اجزا محدود در نرم افزار آباکوس استفاده شده است. در شبیه سازی ، یک سیستم راه آهن در ایران با اندازه واقعی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. جنس ریل AISI1045 و چرخ عیب دار فولاد D1 استفاده شد و ویژگیهای پویای آنها مقایسه شد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آسیب چرخ قطار، راهآهن، شبیه سازی المان محدود،
عنوان انگلیسی
Investigation of the effect of damaged wheels on train tracks with using dynamic simulation
چکیده انگلیسی مقاله
The train wagon experiences vibrations when moving on the rails, the most important of which is the vibrations caused by damaged wheels. Vibrations of the wagon at high speeds cause a kind of instability in the movement of the train. In order to evaluate the vibration behavior of the wheel and train system of the train, this study introduces the dynamic analysis of the system according to the phenomenon of contact of the damaged wheel with the sound rail. Finite element modeling (FEM) was used to simulate the mechanical behavior of the test, which shows the dynamic reaction of components under wheel impact loading conditions on rails. In this study, a steel wheel where uses in the Iran railway system has been simulated using the finite element method under rolling contact conditions, assuming that it has a defect. For this purpose, three-dimensional modeling and finite element analysis in Abaqus software has been used. In the simulation, a real-size railway system was analyzed. AISI1045 for rail material and D1 steel for damaged wheel were used and their dynamic characteristics were compared.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
آسیب چرخ قطار, راهآهن, شبیه سازی المان محدود
نویسندگان مقاله
حسن دیواندری |
گروه عمران، واحد نوشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، نوشهر، ایران
سید محمد حسین محبوب شریفی |
دانش آموخته کارشناسی ارشد، واحد نوشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، نوشهر، ایران
نشانی اینترنتی
https://road.bhrc.ac.ir/article_139765_097d0d4d0ed65ea344b7b62fc95dbafa.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات