این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
جاده
، جلد ۳۰، شماره ۱۱۳، صفحات ۱۴۳-۱۵۶
عنوان فارسی
ارزیابی روغن سوخته و تراشه آسفالتی بر روی برخی خصوصیات مخلوط آسفالتی گرم
چکیده فارسی مقاله
در این پژوهش با استفاده از آزمایش تجزیه آسفالت بر اساس استاندارد AASHTO – T164 بررسی میشود که روغن سوخته و تراشههای آسفالتی چگونه بر روی خصوصیات آسفالت گرم تاثیر میگذارند. در این تحقیق روغن سوخته با درصدهای متفاوت به قیر فرسوده شده که با روش استراکشن از آسفالت فرسوده استخراج شده بود اضافه شد و تحت آزمایش های درجه نفوذ و نقطه نرمی قرار گرفت. اضافه کردن ماده جوان کننده باعث افزایش استقامت مارشال گردید علت این امر تامین چسبندگی و پیوستگی لازم بین سنگدانه و مواد قیری میباشد ولی با اضافه شدن درصد ماده جوان کننده و افزایش درجه نفوذ قیر، از چسبندگی و پیوستگی مواد قیری و سنگدانه ها کاسته میشود، که این امر منجر به کاهش استقامت نمونه ها خواهد شد که با 20درصد روغن سوخته قیر فرسوده احیاء شده و با استفاده در مخلوط آسفالتی حاصل از اختلاط تراشههای آسفالت و مصالح جدید بررسی گردید که استفاده از 50 درصد تراشه آسفالت جهت بهبود خصوصیات فیزیکی مخلوط پیشنهاد میگردد. نتایج به دست آمده نشان دهنده تاثیر روغن سوخته به عنوان جوان کننده برای قیر فرسوده بوده و با افزایش درصد ماده جوان کننده پارامتر های قیر فرسوده نیز بهبود مییابد و همچنین با بالا رفتن درصد تراشه های آسفالت (RAP) در نمونه های که بدون اضافه کردن قیر جدید ساخته شده اند، استحکام و مقاومت نیز افزایش یافته و به تبع آن نسبت مارشال نیز افزایش یافته است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آسفالت گرم، آسفالت بازیافتی، جوان کننده، روغن سوخته، قیر،
عنوان انگلیسی
Evaluation of Burnt Oil and Asphalt Chips on Some Properties of Hot Asphalt Mix
چکیده انگلیسی مقاله
In this research, using asphalt decomposition test based on AASHTO-T164 standard, it is investigated how burnt oil and asphalt chips affect the properties of hot asphalt. In this study, burnt oil with different percentages was added to the worn bitumen which was extracted from the worn asphalt by extraction method and was subjected to penetration degree and softening point tests. The addition of rejuvenator increases the Marshall resistance's cause is to provide the necessary adhesion and cohesion between the aggregate and bitumen, but with the addition of a percentage of rejuvenator and increasing the penetration of bitumen, the adhesion and cohesion of bitumen and aggregates is reduced. This will reduce the durability of the samples, which is reduced with 20% of burnt bitumen oil and used in the asphalt mixture resulting from the mixing of asphalt chips and new materials. It is recommended to use 50% of asphalt chips to improve the physical properties of the mixture. . The results show the effect of burnt oil as a rejuvenator for worn bitumen and with increasing the percentage of rejuvenating material, the parameters of worn bitumen also improve and also with increasing percentage of asphalt chips (RAP) in samples without Addition of new bitumen has been made, strength and durability have also increased and consequently the Marshall ratio has also increased.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
آسفالت گرم, آسفالت بازیافتی, جوان کننده, روغن سوخته, قیر
نویسندگان مقاله
سلیمان جمشیدی |
دانشجوی دکتری، واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
واحد قیاسی |
استادیار، گروه مهندسی عمران، دانشکده عمران و معماری، دانشگاه ملایر، ایران
علی قنبری |
دانش آموخته کارشناسی ارشد، دانشکده عمران، دانشگاه زنجان، زنجان، ایران
امین زنگنه |
دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکده عمران، دانشگاه ملایر، ملایر، ایران
نشانی اینترنتی
https://road.bhrc.ac.ir/article_149571_acaf6b079b9d349aaaaf462813cab8b5.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات