این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
جاده
، جلد ۳۰، شماره ۱۱۳، صفحات ۲۴۱-۲۶۰
عنوان فارسی
تحلیل و ارزیابی معیارهای فنی مرتبط با آزمایشات میدانی حفاظ های بتنی جاده ای
چکیده فارسی مقاله
تصادفات در هنگام انحراف وسیله نقلیه از جاده ها، به ویژه در جاده های پرسرعت خارج از شهر، اگر کناره های جاده ها بی حفاظ باشند، شدید خواهند بود و سرنشینان وسایل نقلیه منحرف شده را در معرض خطر آسیب دیدگی بیش از حد قرار می دهد. نادیده گرفتن شرایط کناره های جاده، همراه با عدم برخورداری از ایمنی مناسب، منجر به بروز تصادفات ناخواسته، بخصوص صدمات شدید و مرگ و میرهای مکرر ناشی از برخورد بین وسایل نقلیه با عوارض حاشیه جاده ها و وسایل نقلیه جهت مخالف می شود و این مهم در تمام کشورهای جهان وجود دارد. بنابراین استفاده از حفاظ های ایمنی جاده در طی چند سال گذشته گسترش یافته است و عملکرد ساختاری این حفاظ های ایمنی جاده ای می تواند به بهترین شکل از طریق آزمایش تصادف کامل انجام شود. در حال حاضر حفاظ های ایمنی مطابق با استانداردهای رایج CEN وMASH-NCHRP 350 برای سطوح مختلف عملکردی طراحی می شوند. در این مقاله، معیارها و تفاوتهای استاندارد های مذکور در انجام آزمایش تصادف، مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته است. نتایج این تحقیق محدود نشان می دهد که علی رغم اینکه در این استانداردها، معیارها در روند انجام آزمایش ها، دستیابی به داده ها و ارزیابی عملکرد ها یکسان است، اما این استانداردها جهت استفاده به عنوان یک استاندارد واحد، بسیار متفاوت هستند و نیازمند طراحی آزمایش های تکمیلی جهت حل اختلاف می باشند و عملکرد ضمن خدمت آنها نیز باید در نظر گرفته شود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آزمایش تصادف، حفاظ ایمنی، EN 1317، NCHRP 350، MASH،
عنوان انگلیسی
Analysis and Evaluation of Technical Criteria Related To Field Tests of Concrete Road Guards
چکیده انگلیسی مقاله
Roadway departure crashes, especially on high-speed rural roads, tend to be severe if the roadside exposes occupants of errant vehicles to excessive injury hazard. Unforgiving roadside features, along with the lack of proper safety treatment, contribute to undesirable crash outcomes, particularly the severe injuries and frequent deaths that result from collisions between dangerous roadside elements or opposite-direction vehicles and this is important in all countries of the world. Therefore, the use of road barriers has widened during the last several years and the structural performance of road barriers can be best accessed through full-scale crash tests. Safety barriers are currently designed for different performance levels, which are set according to current CEN and MASH-NCHRP 350 performance standards. In this paper, the criteria and differences of these standards in crash testing are evaluated and examined. The results of this limited study show that although these standards are the same in the technology to perform the tests, criteria, data acquisition, and performance evaluation, these standards are too different to be used as a single standard and require the design of additional tests to resolve the dispute and their performance under in-service conditions must also be considered.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
آزمایش تصادف, حفاظ ایمنی, EN 1317, NCHRP 350, MASH
نویسندگان مقاله
محمودرضا کی منش |
استادیار، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه پیام نور مرکز تهران شمال، تهران، ایران
امین جعفری |
دانشجو دکتری، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه پیام نور مرکز تهران شمال، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://road.bhrc.ac.ir/article_147580_f3f9b700dcb126da7269f7445da4fd1e.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات