این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
جاده
، جلد ۳۰، شماره ۱۱۲، صفحات ۸۳-۱۰۴
عنوان فارسی
بازطراحی شبکه حمل ونقل درون شهری با رویکرد پایدار(نمونه موردی محور ستارخان)
چکیده فارسی مقاله
با رشد روز افزون شهرها و تبدیل شهرهای پر جمعیت به کلان شهر، مسائل و مشکلات شهرهای بزرگ شکل و ابعاد تازهای به خود گرفتهاست. یکی از مهمترین مسائل و مشکلاتی که مدیران و شهروندان شهرهای بزرگ هر روزه با آن سر و کار دارند حمل ونقل و ترافیک شهری هست. از سوی اولویتبندی استراتژیهای مؤثر به لحاظ میزان اثربخشی در زمان، تحلیل موقعیت و انتخاب استراتژی بهینه، یکی از دغدغههای مدیران شهری است. این پژوهش با هدف باز طراحی محور ستارخان با اصول پایداری و مبتنی بر روش تحلیلی از تکنیکهایی مانند روش دلفی و مدل تحلیلی SWOTو AHP جهت تحلیل و ارزیابی یافتهها بهره گرفته شدهاست. نتایج نشان می که دهد؛ راهبردهای 1. تعریض پوسته، ایجاد فلکه و ارتقای سطح سرویس (3SO)، 2.بکارگیری سیستمهای حمل ونقل عمومی پاک و مدرن(6SO)، 3. همه شمول بودن و توجه به گروههای خاص (2SO)، 4. افزایش ایمنی و آرامسازی ترافیک (4SO) و 5. منظرسازی و افزایش درآمدهای اقتصادی (9SO) میتواند بهبود دهنده وضعت موجود باشد و راهبرد « تعریض پوسته، ایجاد فلکه و ارتقای سطح سرویس» به عنوان الویت اول، شناسایی شد و با کمک نرم افزار AutoCad وSketchUp باز طراحی پیشنهادی ارائه شده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
ابعاد پایداری، بازطراحی، حمل ونقل پایدار، محور ستارخان،
عنوان انگلیسی
Redesign of intra-city transportation network with a sustainable approach (case study of Sattar Khan axis)
چکیده انگلیسی مقاله
With the increasing growth of cities and the transformation of densely populated cities into metropolises, the problems of large cities have taken on new forms and dimensions. One of the most important issues and problems that managers and citizens of big cities deal with every day is transportation and urban traffic. Prioritizing effective strategies in terms of time effectiveness, position analysis and choosing the optimal strategy is one of the concerns of city managers. With the aim of redesigning Sattar Khan axis with the principles of stability and based on analytical method, techniques such as Delphi method and SWOT and AHP analytical model have been used to analyze and evaluate the findings. The results show that; Strategies:1.Expand the shell, build a block and upgrade the service level (3SO),2.Use clean and modern public transport systems (6 SO),3.Inclusiveness and attention to specific groups (2SO), 4. Increase safety and relaxation Traffic (4SO) and 5.Landscaping and economic revenue growth (9SO) can improve the status quo and the strategy of "expanding the shell, creating a constellation and upgrading the service level" was identified as the first priority and redesigned with the help of AutoCad and SketchUp software. A suggestion is provided.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
ابعاد پایداری, بازطراحی, حمل ونقل پایدار, محور ستارخان
نویسندگان مقاله
غزاله گودرزی |
استادیار، گروه شهرسازی، دانشکده فنی و مهندسی، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
رضا لر |
دانشجوی کارشناسی ارشد، گروه شهرسازی، دانشکده عمران، معماری و هنر، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://road.bhrc.ac.ir/article_147577_fb2c255ed62a7157a433ca6abdb56d48.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات