این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
جاده، جلد ۳۰، شماره ۱۱۱، صفحات ۹۷-۱۰۸

عنوان فارسی مدلسازی عملکرد شرکت‌های لجسـتیکی طرف چهارم (۴PL) در یک الگوریتم فراابتکاری مبتنی بر تعبیه مسیر پشتیبان و تضمین زمان تحویل در شبکه حمل و نقل
چکیده فارسی مقاله ارائه خدمات لجستیکی طرف چهارم از نوع یکپارچه‌‌سازی منابع، قابلیت‌ها و فناوری‌های سازمان اصلی با سایر شرکت‌ها و سازمان‌ها (شامل تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان و شرکت‌های 3PL) است. در این پژوهش بر مبنای دامنه عملکردی شرکت‌های لجستیکی طرف چهارم (4PL) با استفاده از الگوریتم فراابتکاری جستجوی محلی تکراری (ILS) - مبتنی بر پیش‌بینی مسیر پشتیبان ضامن امنیت شبکه حمل و نقل و تضمین زمان تحویل مقرر تحویل در فرآیند توزیع - الگویی برای عملکرد بهینه یک شرکت 4PL معرفی شده است. نتایج مدل‌سازی نشان می‌دهد که الگوریتم طراحی‌شده با حداقل‌سازی هزینه‌های لجستیکی کل، به شیوه‌ای موثر می‌تواند در تصمیم‌گیری‌های بهینه شرکت‌های 4PL مورد استفاده قرار گیرد. نتایج شبیه‌سازی نشان می‌دهد که برای تامین شبکه‌ای امن و تضمین تحویل به موقع کالا و ارائه خدمات در شبکه‌ای شامل 12 زوج عرضه-تقاضا، 30 شرکت‌‌‌ ارائه خدمات 3PL و 391 شرکت‌‌ 3PL ارائه‌دهنده خدمات حمل و نقل لازم است و در عین حال کمترین هزینه تامین یک شبکه این چنینی نیز به 155906.67 واحد می‌رسد. به علاوه در صورتی که شرکت 4PL به عنوان مدیر شبکه حمل و نقل، با 6 یا کمتر از 6 زوج عرضه-تقاضا مواجه باشد، باید از 22 شرکت‌‌ ارائه خدمات 3PL در کنار 242 شرکت‌ 3PL ارائه‌دهنده خدمات حمل و نقل استفاده نماید. بر همین مبنا یکپارچه‌سازی فعالیت‌ شرکت‌های 3PL در قالب یک شرکت 4PL، می‌تواند تاثیر بسزایی بر ارتقاء کیفی و کمی تصمیم‌گیری‌ها و ارزش افزوده زنجیره تامین از طریق بکارگیری الگوهای نوین کسب و کار، داشته باشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله الگوریتم فراابتکاری جستجوی محلی تکراری (ILS)، امنیت شبکه حمل و نقل، تضمین زمان تحویل، شرکت‌های لجستیکی طرف چهارم (4PL)، مسیر پشتیبان،

عنوان انگلیسی Modeling of Fourth-Party Logistics (4PL) by Iterated Local Search Algorithm (ILS) Based on Broadcasting Back-Up Link and Delivery Time Guarantee in Transportation Network
چکیده انگلیسی مقاله Provision of the fourth-party logistics services is not based on capital assets, but it's in type of resource, capabilities and technology integration of the original organization with other companies and organizations (including 3PL producers, distributors, and companies). In this research, based on the functional domain of Fourth-Party Logistics (4PL) and by Iterated Local Search Algorithm (ILS) - Based on designing back-up securing broadcasting network link and delivery time consideration in the transportation network - A model for the optimal performance of a 4PL has been introduced. The results of the modeling show that the designed algorithm can be used in optimal decision making for 4PL companies by minimizing total logistic costs. The simulation results show that in order to provide secure network and guarantee timely delivery of goods and services in a network with 12 supply-demand pairs, 30 3PL service companies and 391 3PL transportation providers is required; also the lowest total cost of providing such a network will be 155906.67 units. In addition, if the 4PL company, as the transportation network manager, faces with 6 or fewer than 6 of supply-demand pairs, 22 3PL service companies must provide along with 242 3PL transportation providers. Based on this, the integration of the 3PL companies in the form of a 4PL company could have a significant impact on the quality and quantity enhancement of decision making and value added of the supply chain through the use of modern business models.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله الگوریتم فراابتکاری جستجوی محلی تکراری (ILS), امنیت شبکه حمل و نقل, تضمین زمان تحویل, شرکت‌های لجستیکی طرف چهارم (4PL), مسیر پشتیبان

نویسندگان مقاله مهدی قائمی اصل |
استادیار، دانشکده اقتصاد، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران


نشانی اینترنتی https://road.bhrc.ac.ir/article_132996_536dee93e2066a955ef111a22167168b.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات