این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
جاده
، جلد ۳۰، شماره ۱۱۱، صفحات ۱۵۵-۱۶۸
عنوان فارسی
مروری بر طراحی دینامیکی تونلها به روشهای تحلیلی و عددی
چکیده فارسی مقاله
طراحی دینامیکی تونلها و پاسخ دینامیکی آنها تحت انواع بارهای لرزهای و ارتعاشی یکی از موضوعات مهم علم مهندسی تونل می باشد که در چند سال اخیر توسط محققین مورد بررسی قرار گرفته است. مناسبترین روش برای بررسی اثرات بارهای لرزهای و ارتعاشی بر تونلها و سازههای زیرزمینی، روشهای تحلیلی و شبیهسازیهای عددی میباشند. در روشهای عددی مانند روش اجزاء محدود یا روش المانهای مرزی ابتدا مسأله مدلسازی میشود و سپس مورد تجزیه و تحلیل قرار میگیرد. با مقایسه نتایج پژوهشها در این زمینه میتوان به این نتیجه رسید که به دلیل انعطافپذیری پایین روشهای تحلیلی در حل مسائل با هندسه و مشخصات مصالح پیچیده، ضرورت استفاده از روشهای عددی به دلیل مزایای آن در حل مسایل پیچیده بیشتر احساس میگردد. هدف از انجام این تحقیق بررﺳﯽ مروری بر وﺿﻌﯿﺖ ﭘﺎیﺪاری ﺗﻮﻧﻞﻫﺎ و ﺳﺎیﺮ ﺳﺎزهﻫﺎی زیﺮزﻣﯿﻨﯽ در اﺛﺮ ارﺗﻌﺎﺷﺎت اﺳـﺖ ﮐـﻪ در ﻫﻨﮕﺎم ﻃﺮاﺣﯽ ﺑﺎیﺪ ﺑﻪ آن دﻗﺖ ویﮋهای ﺷﻮد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
طراحی دینامیکی تونل، روشهای تحلیلی، مدلسازی عددی، تحلیل استاتیکی، تحلیل دینامیکی،
عنوان انگلیسی
An Overview of the Dynamic Design of Tunnels by Analytical and Numerical Methods
چکیده انگلیسی مقاله
The dynamic design of tunnels and their dynamic response under various seismic and vibration loads is one of the important in tunnel engineering issues that has been studied by researchers in recent years. The most suitable methods for investigating the effects of seismic and vibrational loads on tunnels and underground structures are analytical methods and numerical simulations. In numerical methods such as finite element method or boundary element method, the problem is first modeled and then analyzed. Comparing the results of research in this field, it can be concluded that due to the low flexibility of analytical methods in solving problems with geometry and properties of complex materials, the need to use numerical methods is more felt because of its advantages in solving complex problems. The purpose of this study was to investigate the review for effect of vibrations on tunnels and underground structures that is special considered at design.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
طراحی دینامیکی تونل, روشهای تحلیلی, مدلسازی عددی, تحلیل استاتیکی, تحلیل دینامیکی
نویسندگان مقاله
واحد قیاسی |
استادیار، دانشکده عمران و معماری، دانشگاه ملایر، ملایر، ایران
شهاب کریمی |
دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکده عمران و معماری، دانشگاه ملایر، ملایر، ایران
اسماعیل موسی پور |
استادیار، گروه عمران، واحد رامسر، دانشگاه آزاد اسلامی، رامسر، ایران
نشانی اینترنتی
https://road.bhrc.ac.ir/article_135395_451d40c5a02d5407993d89308e8f4718.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات