این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 1 دی 1404
جاده
، جلد ۳۰، شماره ۱۱۰، صفحات ۱۶۱-۱۷۲
عنوان فارسی
ارزیابی روند تغییرات فاصله ترمزگیری با سرعت وسیله نقلیه
چکیده فارسی مقاله
اصطکاک سطح روسازی یکی از مهمترین شاخص های روسازی است که علاوه بر ایمنی بر موارد دیگر مانند تولید صدا و راحتی رانندگی و... نیز تاثیرگذار است. با توجه به کاستی های موجود در این بخش و این که تا کنون اصطکاک سطح روسازی به صورت واقعی و میدانی در ایران اندازه گیری نشده است بنابر این در این پژوهش برای اولین بار در ایران دستگاه چرخ قفل شونده به صورت کامل از ابتدا طراحی و ساخته شده است. سپس با بررسی سه محور در شهر شیراز و با استفاده از آزمایش پاندول انگلیسی و آزمایش پخش ماسه واستفاده از روابط مراجع مختلف، نتایج دستگاه ساخته شده اعتباز سنجی گردیده است و سپس روند تغییرات فاصله ترمزگیری بر مبنای سرعت حرکت به دست آمده است. نتایج بیانگر تغییر عدد اصطکاک از حدود 70 تا 30 در سرعت 40 تا 120 کیلومتر بر ساعت است. این تغییر باعث افزایش حدود 300 درصدی فاصله ترمزگیری می گردد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
مقاومت لغزندگی، چرخ قفل شونده، فاصله ترمزگیری، ایمنی، حمل و نقل،
عنوان انگلیسی
evaluation the braking distance changes with vehicle speed
چکیده انگلیسی مقاله
Friction of the pavement surface is one of the most important indicators of pavement, which in addition to safety on other things, such as sound production and driving comfort, also affects. Due to the shortcomings in this section and the fact that the friction of the pavement surface has not been measured in real and field in Iran, so in this research for the first time in Iran, the locking wheel was completely designed and built. Then by studying three routes in Shiraz and using the British pendulum test and sand patch test, and using various references, the results of the device were validated and then the variation of the braking distance was obtained based on the speed of motion. The results indicate a change in friction number from about 70 to 30 at a speed of 40 to 120 km / h. This change increases the braking distance by about 300%.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
مقاومت لغزندگی, چرخ قفل شونده, فاصله ترمزگیری, ایمنی, حمل و نقل
نویسندگان مقاله
محسن نجفی علمدارلو |
دانشجوی دکتری، دانشکده عمران، دانشگاه صنعتی نوشیروانی، مازندران، بابل، ایران
سعید حسامی |
دانشیار، دانشکده عمران، دانشگاه صنعتی نوشیروانی، مازندران، بابل، ایران
نشانی اینترنتی
https://road.bhrc.ac.ir/article_87845_d99771fc547cbe254288ff1a0e89ecd3.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات