این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
جاده
، جلد ۲۹، شماره ۱۰۹، صفحات ۳۵-۴۲
عنوان فارسی
تخمین تعداد سفرهای قابل همپیمایی در محلهای کار
چکیده فارسی مقاله
همپیمایی روشی است که در آن افرادی که محل زندگی و کار آنها در یک محدوده واقع شده است، یکدیگر را پیدا میکنند و با هم قرار میگذارند که با یک وسیله نقلیه شخصی تردد کنند.این روش به عنوان یکی از روشهای مدیریت تقاضا به توسعه پایدار کمک شایانی میکند. بنابراین مهم است که با بررسی عوامل مؤثر بر افزایش گرایش به همپیمایی استفاده از این روش را در میان افراد مختلف جامعه گسترش داد. در این تحقیق سعی بر این بود که شهر های مختلف مورد بررسی قرار گیرد تا نتیجه بدست آمده اعتبار بیشتری در سطح کشور داشته باشد .با توجه به پارامترهایی که میتوانست بر روی استفاده از سیستم همپیمایی تاثیر گذار باشد تعدادی از آنها را انتخاب کرده و پرسشنامهای با توجه به موارد تاثیر گذار طراحی شد. در این تحقیق با استفاده از روش رگرسیون خطی مشخص شد که پارامترهای مالکیت وسیله نقلیه شخصی، تفاوت در ساعات کار افراد، دسترسی به حمل و نقل عمومی و نزدیک بودن محل سکونت به مرکز شهر بر میزان استقبال از همپیمایی تأثیر دارند. با بررسی تاثیرات هرکدام از این موارد و سهمی که میتوانند در کاهش و یا افزایش تعداد استفاده کنندگان از این سیستم داشته باشند، یک مدل خطی به دست آمد که به وسیله آن میتوان تعداد سفرهای قابل همپیمایی را برای ادارات و مکان های مختلف کاری تخمین زد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
همپیمایی، سفر های کاری، حمل و نقل عمومی، ساعت کاری، وسیله شخصی،
عنوان انگلیسی
Estimating the Share of Carpooling in Intercity Business Trips
چکیده انگلیسی مقاله
Carpooling is a method in which people whose place of residence and work is located in the same area, find each other and arrange to travel in one personal vehicle. This is one of the methods of traffic demand management that is a helpful way for sustainable development. Therefore, it is important to expand the use of this method among the people in society by examining the factors affecting the tendency for carpooling. In this study, an attempt was made to examine different cities in order to have more validity. According to the parameters that could affect the use of carpooling, a number of them were selected and a questionnaire was designed according to the effective factors. In this study, using linear regression method, it was found that the parameters of private car ownership, difference in working hours, access to public transportation and being near to the city center affect the reception rate of carpooling. A linear model was obtained by which the number of carpooled trips can be estimated for different work places..
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
همپیمایی, سفر های کاری, حمل و نقل عمومی, ساعت کاری, وسیله شخصی
نویسندگان مقاله
سید محمد سادات حسینی |
استادیار، دانشکده راهنمایی و رانندگی، دانشگاه علوم انتظامیامین، تهران، ایران
فرزام قره باغی کرده مهینی |
دانش آموخته کارشناسی ارشد، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://road.bhrc.ac.ir/article_135396_92ea3604c58a8a6c19a63de344eeccc6.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات