این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
جاده، جلد ۲۹، شماره ۱۰۹، صفحات ۱۵۵-۱۷۰

عنوان فارسی تعیین میزان بهینه خرده آسفالت و میکروسیلیس در ساخت روسازی بتن غلتکی
چکیده فارسی مقاله یکی از مسائل و مشکلاتی که امروزه در صنعت ساخت و ساز جهان مشاهده می‌گردد، حجم عظیم نخاله‌های ساختمانی به ویژه آسفالت‌های حاصل از بازسازی روسازی راه‌ها می‌باشد. خرده‌های آسفالت‌، از جمله مواد زائدی هستند که اثرات نامطلوب گسترده آن بر محیط زیست، به اثبات رسیده است. پژوهش‌های انجام شده در خصوص این مصالح، راهکارهای گوناگونی برای استفاده مجدد از آن‌ها در صنعت، ارائه نموده‌اند. یکی از کاربردهای عملی این مصالح، استفاده از آن در ساخت بتن است. از طرفی مصالح مذکور، حاصل از عملیات بازسازی روسازی جاده‌ها بوده و از این‌رو مطلوب است که با هدف کاهش هزینه‌های حمل، مجدداً در ساخت مخلوط‌های متداول روسازی راه‌، استفاده گردد. تحقیق حاضر که به روش آزمایشگاهی-توصیفی انجام شده است به ارزیابی عملکرد روسازی بتن غلتکی ساخته شده از خرده آسفالت به همراه میکروسیلیس در ساخت روسازی بتن غلتکی می‌پردازد. نتایج آزمایش‌های عملکردی نشان داد که حالت بهینه مخلوط، در مقدار خرده آسفالت حدود چهل و پنج درصد و میکروسیلیس حدود شش و نیم درصد، حاصل می‌شود. بدین ترتیب می‌توان ضمن کاهش آلودگی‌های زیست محیطی و هزینه‌های اجرایی پروژه‌ها، از خرده آسفالت به همراه افزودنی میکروسیلیس در ساخت روسازی مسیرهای با ترافیک پایین و راه‌های روستایی استفاده نمود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله مصالح خرده ‌‌آسفالت، روسازی بتن غلتکی، میکروسیلیس، مقاومت فشاری،

عنوان انگلیسی Determine the optimal amount of RAP and Micro Silica in Roller Compacted Concrete Pavement
چکیده انگلیسی مقاله Massive amount of debris and trashes, one of the issues and problems of today's world is the especially asphalts debris resulting from the removal of worn-out pavements of urban roads. Recycled asphalt crumbs are waste materials that certainly have significant undesirable effects on the surrounding environment. Given the properties reported by these materials, there are various ways to reuse these materials. One of the applications that have been considered by researchers is the use of these materials in cement mixtures, including concrete production. This is while that a large amount of asphalt fragment is continuously produced in the repair and maintenance of roads. It is therefore desirable to be used in conventional mixtures used in Construction of roads pavement. In this regard, the present study investigates the performance Evaluation of Roller Compacted Concrete Pavement make by Recycled Asphalt using Micro Silica with the aim of reducing waste and its negative impacts on the environment. By examining the documentation and performing numerous experiments, it has been found that roller compact concrete made from recycled asphalt can be used as a suitable pavement for low traffic and rural roads, as well as for the final covering of a wide range of sidewalks. It is also suitable as CBT.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله مصالح خرده ‌‌آسفالت, روسازی بتن غلتکی, میکروسیلیس, مقاومت فشاری

نویسندگان مقاله حسن دیواندری |
گروه عمران، واحد نوشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، نوشهر، ایران

یاسر بشکول |
دانش آموخته کارشناسی ارشد، واحد نوشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، نوشهر، ایران


نشانی اینترنتی https://road.bhrc.ac.ir/article_106969_4dce1bb631b1e8eb08beb6765f9ae09e.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات