این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
جاده
، جلد ۲۹، شماره ۱۰۸، صفحات ۵۱-۶۲
عنوان فارسی
تأثیر خودروهای خودران و هوشمند بر ایمنی جریان ترافیک
چکیده فارسی مقاله
خودروهای متصل و خودران با مزایای پیشبینی شده از جمله ایمنی جادهای بهتر، در حال تبدیل شدن به واقعیت هستند. حال، قبل از اینکه چگونگی ترکیب تکنولوژی خودروهای متصل و خودران در سیستم حملونقل اهمیت یابد، متخصصان باید ویژگیهای این فناوری و مزایا و معایب آن را درک کنند. در این راستا، مطالعات مختلفی در سالهای اخیر به بررسی جنبههای مختلف خودروهای متصل و چگونگی تأثیر آن بر سیستم حملونقل شهری در دهه آینده با هدف آماده کردن مدیران حملونقل و مسئولان پرداختهاند. انتظار میرود که خودروهای متصل و خودران راحتی و ایمنی بیشتری را به ازای قیمتهای پایینتر در اختیار استفادهکنندگان قرار دهند و در عین حال ظرفیت جادهها را افزایش و شلوغی شبکه را کاهش دهند. در این مطالعه که با مرور پژوهشهای اخیر در این زمینه به بررسی مزایا، معایب، موارد آزمایششده و آثار کوتاهمدت و بلندمدت وسایل نقلیه متصل و خودران پرداخته شده و تأکید بر یکی از مهمترین ویژگیهای این تکنولوژی یعنی تأثیر این وسایل نقلیه بر ایمنی است. ممکن است ادعای مربوط به مزایای ایمنی وسایل نقلیه خودران بسیار اغراقآمیز باشد و کاهش یا حتی حذف خطاهای راننده الزاماً باعث حذف خطاهای وسایل نقلیه، جاده، عوامل محیطی یا سایر کاربران جادهای در تصادفات نباشد؛ ولی باید توجه داشت که آزمایشها نشان میدهد در حدود 90 درصد از تصادفات رانندگی به علت خطاهای انسانی رخ میدهد و وسایل نقلیه خودران با حذف انسان از چرخه رانندگی، میزان بروز تصادفات را تا حد زیادی کاهش میدهند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
خودروهای متصل، خودروهای خودران، ایمنی، تصادفات، نرخ نفوذ بازار،
عنوان انگلیسی
Effect of Connected and Autonomous Vehicles on Traffic Safety
چکیده انگلیسی مقاله
Connected and autonomous vehicles (CAVs) with their predicted advantages are becoming reality. But it’s important that experts and scientists find out the advantages and disadvantages of the aforementioned technology before it becomes real. As a result, some studies have been conducted in recent years. According to the literature, CAVs can lead to a safer and more comfortable transportation at a lower price and they also improve capacity of transportation network. In this study, different aspects of CAV technology including its long-term and short-term effects have been assessed, but this study has mainly focused on how CAVs affect traffic safety. One may challenge the claims about advantages of CAVs and label them as exaggerated, because CAVs may eliminate driver mistakes but they cannot prevent vehicle and road problems. According to the past studies near 90 percent of accidents happen as a result of human mistake and CAVs may help lower number of accidents by reducing the role of human in driving. On the other hand, connected vehicles can alarm the driver if the vehicle is getting close to an obstacle including pedestrians and other vehicles, therefore pedestrian casualties may get substantially lower by applying connected vehicle technology.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
خودروهای متصل, خودروهای خودران, ایمنی, تصادفات, نرخ نفوذ بازار
نویسندگان مقاله
آرمین سپهری راد |
دانشجوی دکتری، دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
سروش معمارمنتظرین |
دانشجوی دکتری، دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
محمود صفارزاده |
استاد، دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://road.bhrc.ac.ir/article_138099_647055ad854ac1d9aa6051fce252a0af.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات