این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
جاده
، جلد ۲۹، شماره ۱۰۷، صفحات ۱۹-۴۴
عنوان فارسی
رفتار کیسون های مکشی تحت بارگذاری تناوبی جانبی بلند مدت
چکیده فارسی مقاله
کیسون های مکشی بهطور فزایندهای در پروژه های فراساحلی نظیر سکوهای نفت و گاز، توربین های بادی، المانهای مهاری و لنگرگاهی بهکار گرفته میشوند. کیسونهای مکشی بهعنوان پی سازههای دریایی معمولاً در معرض نیروهای ناشی از باد، امواج و ضربه کشتیها قرار دارند. اغلب مطالعات موجود در خصوص بار تناوبی جانبی وارد بر کیسونهای مکشی، شامل چرخههای بارگذاری تا چند هزار چرخه و در خاک تک لایه هستند، حال آنکه سازه های دریایی در طول عمر خود در معرض میلیونها چرخه بارگذاری قرار میگیرند و خاک بستر دریا نیز میتواند شامل لایهبندیهای متفاوت باشد. در این مقاله پس از مروری بر نتایج حاصل از تحقیقات انجام شده در زمینه بارگذاری جانبی کیسونهای مکشی با تعداد چرخههای محدود، نتایج مطالعات موجود صورت پذیرفته اخیر با تعداد چرخههای بارگذاری بسیار زیاد و در حدود 1 میلیون چرخه ارائه میگردد و رفتار بلند مدت کیسون مکشی به بارگذاری تناوبی جانبی در بستر تک لایه و دو لایه بررسی میشود. بر اساس جمعبندی نتایج حاصل از مطالعات موجود، بهنظر میرسد که بارگذاری تناوبی جانبی حتی میتواند در مواردی باعث افزایش ظرفیت لنگر خمشی تا 30٪ و افزایش سختی پایه تا 50٪ شود که این تغییر سختی باید در تغییر فرکانس طبیعی سیستم یا بررسی رخداد احتمالی پدیده تشدید مد نظر قرار گیرد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
کیسون مکشی، بارگذاری تناوبی جانبی، مهندسی فراساحل، سختی، چرخش تجمعی،
عنوان انگلیسی
Long-Term Lateral Cyclic Response of Suction Caisson Foundations
چکیده انگلیسی مقاله
Suction caissons have been used increasingly by the offshore industry throughout the world to anchor floating production systems, offshore wind turbines, oil and gas industry and anchorage elements. Suction caissons as the foundation of marine structures are usually exposed to the lateral cyclic forces of wind, waves and the impact of ships. Recent studies have considered the response of suction caissons to such loading in single-layer soil, but have generally been limited to a few thousand cycles, whereas offshore structures will generally experience millions of loading cycles over their service life. seabed soils can also contain different layers. In this article, after reviewing the results of research on lateral loading of suction caissons with a limited number of cycles, the results of recent studies with a very large number of loading cycles and about 1 million cycles are presented. Also, the long-term behavior of suction caissons to lateral cyclic loading in single-layer and layered seabed are reviewed. based on the summary of the results of existing studies, it seems that lateral cyclic loading can even in some cases increase the caisson capacity by up to 30% and stiffness by up to 50%. This change in stiffness must be taken into account in changing the natural frequency of the system or investigating the possible occurrence of the resonance phenomenon.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
کیسون مکشی, بارگذاری تناوبی جانبی, مهندسی فراساحل, سختی, چرخش تجمعی
نویسندگان مقاله
بابک ابراهیمیان |
استادیار، دانشکده مهندسی عمران، آب و محیط زیست، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
سید محمد منصورزاده |
مربی، پژوهشکده حمل و نقل، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://road.bhrc.ac.ir/article_124806_e6f908448c836b5c3c6fae3778074b4b.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات