این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
جاده
، جلد ۲۹، شماره ۱۰۷، صفحات ۷۹-۹۲
عنوان فارسی
لجستیک دریایی سبز: جستجوی راهحلهای برد- برد
چکیده فارسی مقاله
وقتی حرف از تدارکات دریایی سبز میزنیم، منظورمان برآورده شدن توأمان عملکرد زیستمحیطی مطمئنِ زنجیرۀ تأمین در بخش تدارکات و ترابری دریایی و نیز رعایت ضوابط سنّتی در حوزۀ اقتصاد است. در مطالعۀ حاضر، کانون توجّه زیستمحیطی بر انتشار آلودگیهای ناشی از کشتیرانی و دریانوردی است. دستیابی به چنین هدفی، در گرو ایجاد چندین و چند تعادل پایدار است. معمولاً در این مسیر راهحلهای برد- برد مورد جستجو قرار میگیرند؛ اما برآورده شدن اینگونه راهکارها، احتمالاً سختتر از آن چیزی است که در نگاه نخست به چشم میآید. در اینجا بهطور خلاصه به چالشهای پیش روی لجستیک دریایی سبز میپردازیم و مثالهایی را نیز در رابطه با انتشار گازهای گلخانهای و غیرگلخانهای بیان میکنیم. کاهش سرعت کشتی منوط بر اجرای آن در سطح استراتژیک (طراحی) است. یعنی از طریق کاهش تأسیسات تأمین انرژی کشتی، تأثیراتی روی ایمنی خواهد گذاشت؛ چرا که این کاهش با حداقل قدرت مطمئنِ مورد نیاز کشتی در شرایط آب و هوایی نامساعد مغایرت دارد. انتشار آلودگی کشتی کندتر بسیار کمتر از انتشار آلودگی کشتی سریعتر است. اگر بخواهیم بهوسیلۀ کاهش سرعت، هزینههای سوخت (و جلوگیری از توسیع انتشار) را کاهش دهیم، میتوانیم این کار را در دو مرحلۀ ساده انجام دهیم.
کلیدواژههای فارسی مقاله
لجستیک دریایی سبز، لجستیک ترابری سبز، لجستیک دریایی پایدار، حملونقل سبز،
عنوان انگلیسی
Finding Solution for Green Maritime Logistics
چکیده انگلیسی مقاله
When we talk about green maritime logistics, we mean the fulfillment of both the secure environmental performance of the supply chain in the maritime logistics and transportation sector, as well as the observance of traditional rules in the field of economics. In the present study, the focus of environmental attention is on the emission of pollution from shipping and maritime. Achieving such a goal depends on creating many, many lasting balances. Win-win solutions are usually sought in this direction; but such solutions are probably more difficult to implement than they seem at first glance. Here we briefly address the challenges facing green marine logistics and provide examples of greenhouse gas and non-greenhouse gas emissions. Slowing down the ship depends on its implementation at the strategic level (design). That is, it will have an impact on safety by reducing the ship's power supply facilities; this is because the reduction contradicts the minimum reliable power required by the ship in adverse weather conditions. The emission of slower ship pollution is much lower than the emission of faster ship contamination. If we want to reduce fuel costs (and prevent emissions) by slowing down, we can do so in two simple steps.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
لجستیک دریایی سبز, لجستیک ترابری سبز, لجستیک دریایی پایدار, حملونقل سبز
نویسندگان مقاله
کسری پورکرمانی |
استادیار، دانشکده اقتصاد، دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر، خرمشهر، ایران
نشانی اینترنتی
https://road.bhrc.ac.ir/article_126155_d2401809e42cf72e51f1420ab87d217b.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات