این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
جاده، جلد ۲۹، شماره ۱۰۷، صفحات ۱۳۵-۱۴۸

عنوان فارسی بررسی عملکرد دسترسی ها در تصادفات جاده ای (مورد مطالعاتی استان اصفهان)
چکیده فارسی مقاله با بررسی آمار مختلف تصادف های کشور این نتیجه به دست می آید که وجود دسترسی های نامناسب و احداث نقاط دسترسی غیر اصولی، باعث وقوع تصادف های متعدد در راههای کشور می شود. آمار، این گونه بیان می کنند که حدود 37 درصد از تصادف های برون شهری کشور در محل تقاطع های هم سطح رخ داده اند، که بیشترین درصد تصادف ها در بررسی وضعیت معابر را شامل می شود. نبود ضوابط، دستورالعمل ها و آیین نامه های مناسب در کشور برای طراحی و احداث دسترسی های حاشیه ای از یک سو، فقدان مقررات مناسب به منظور مدیریت و کنترل دسترسی از دیگر سو باعث شده است که کاربری های مختلف، دسترسی های بسیار زیادی را به راههای اصلی ایجاد کنند که در نتیجه تردد و ایمنی حرکت در راهها را به مخاطره می اندازند .به همین علت این مقاله به منظور بررسی عوامل تاثیرگذار بر تصادفات برونشهری محور تیران – داران در استان اصفهان مطرح می شود. هدف از اجرای این پژوهش بررسی عملکرد دسترسی ها افزایش ایمنی آنها است که به دنبال تاثیر احتمالی آنها در بروز تصادفات شناسایی و سپس رتبه بندی می شوند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله تصادف، دسترسی، ایمنی، جاده های برون شهری،

عنوان انگلیسی Evaluation of Access on Highway Accidents (Case Study: Isfahan Province)
چکیده انگلیسی مقاله The evaluation of statistics related to accidents in different countries has revealed that inappropriate accessible areas and the construction of unsystematic accessible areas is the cause of many accidents in the country roads. As the statistics reveal, about 37 percent of suburban accidents in our country have occurred in leveled crossings that the maximum number of accidents occur in the roads. The lack of appropriate rules, instructions, and criteria for the design and construction of marginal accessible areas in the country on the one hand and the lack of appropriate principles for the management and control of accessible areas on the other hand has caused various applications to create so many accessibilities to the main roads. This would consequently put in danger the security of movement in the roads. The aim of the present research study is to evaluate the factors influencing suburban accidents in Tiran-Daran road in Isfahan province. The aim of the performance of this project is to recognize the traffic design, accessible areas, enhancement of their security and then to rate them based on their influence on the probable occurrence of the accidents.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله تصادف, دسترسی, ایمنی, جاده های برون شهری

نویسندگان مقاله علی اصغر گهرپور |
استادیار، دانشکده مهندسی عمران و معماری، دانشگاه ملایر، ملایر، ایران

اسماعیل اسدی |
دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیکی تهران، تهران، ایران


نشانی اینترنتی https://road.bhrc.ac.ir/article_133009_e8aab038ab047bc6771eecdfcb49a427.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات