این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
جاده، جلد ۲۸، شماره ۱۰۴، صفحات ۵۱-۶۸

عنوان فارسی شناخت عوامل اقتصادی اجتماعی مرتبط با تمایل شهروندان به مسافرت با شرکت‌های هواپیمایی (مطالعه موردی: استان کرمانشاه‌)
چکیده فارسی مقاله حمل‌ونقل نیاز اساسی جامعه بشر به خصوص در کلان­شهرها است که در آن، زیر بخش حمل‌ونقل هوایی جوان ترین، ایمن‌ترین و مدرن‌ترین شیوه حمل‌ونقل کلان­شهرها است. اصولاًمسافرانبرایانتخابیکشرکت هواپیمایینیازمنداطلاعاتیدرباره­یآنشرکتوخدماتشهستند. هدف اصلی این پژوهش تعیین عوامل اقتصادی – اجتماعی مرتبط با تمایل شهروندان در مسافرت با شرکت‌های هواپیمایی استان کرمانشاه می‌باشد، روش اجرای این پژوهش از نوع پیمایشی می‌باشد. جامعه آماری آن شهروندانی می‌باشد که برای مسافرت از شرکت­های هواپیمایی استفاده می‌کنند که 6 شرکت هواپیمایی (­آسمان، ایران ایر، شرکت زاگرس، قشم ایر، کاسپین، ایران ایرتور) در شهر کرمانشاه مورد مطالعه قرار می‌گیرد که تعداد شهروندان تقریباً در طول هفته برابر با تقریبا­ 5000 نفر بوده که با استفاده از جدول مورگان 291 نفر به شیوه نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شده‌اند. نتایج پژوهش نشان می‌دهد که بین اعتماد اجتماعی، کیفیت خدمات، هدف از مسافرت و نحوه تهیه بلیط با تمایل به مسافرت رابطه‌ای معنی‌دار وجود دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله هواپیما، اعتماد، کیفیت خدمات، طبقه اجتماعی، مسافرت،

عنوان انگلیسی Cognition Socioeconomic Factors Related to Citizens' desire to Travel with Airlines (Case study of Kermanshah Province)
چکیده انگلیسی مقاله Transportation is a basic humanitarian need in which, under the aviation sector, the youngest, safest and most modern means of transportation. Basically, the passengers needing information about that company and its services to select an airline company. The main objective of this research is to determine the socio-economic factors associated with the desire of citizens to travel with airline companies in Kermanshah province. The method of conducting this research is survey type. The statistical population consists of citizens who travel to airlines using 6 airline companies (Sky, Iran Air, Zagros, Qeshm Air, Caspian, Iran Air) in Kermanshah, where the number of citizens is almost The week length is approximately 5,000 people, using the Morgan table, 291 people have been selected through available sampling. The results of the research show that there is a significant relationship between socioeconomic factors, social trust, customer satisfaction, quality of service, information about specific companies, travel destination, delay in flights and social class with a desire to travel
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله هواپیما, اعتماد, کیفیت خدمات, طبقه اجتماعی, مسافرت

نویسندگان مقاله سمیرا پرویز |
دانش‌آموخته کارشناسی ارشد، گروه جامعه‌شناسی، واحد اسلام‌آباد غرب، دانشگاه آزاد اسلامی، اسلام‌آباد غرب، ایران

علی مرادی |
دانشیار، گروه جامعه‌شناسی، واحد اسلام‌آباد غرب، دانشگاه آزاد اسلامی، اسلام‌آباد غرب، ایران


نشانی اینترنتی https://road.bhrc.ac.ir/article_115107_01af8e8087ab1ba1315b8d25e67902bf.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات