این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 5 دی 1404
راهبرد
، جلد ۳۰، شماره ۱، صفحات ۱۵۹-۱۹۲
عنوان فارسی
بررسی تاثیر نحوه تفکر بر توجه دیداری افراد در انتخاب کاندیداها: مطالعه آزمایشگاهی با استفاده از ردیاب چشم
چکیده فارسی مقاله
استفاده از ابزارهای بازاریابی مدرن، همچون بازاریابی عصبی در تحقیقات اخیر گسترش یافته است و باتوجه به سرمایهگذاریهای متعدد در استفاده از این ابزارها در انتخابات سیاسی کشورهای توسعهیافته، این ابزار میتواند نقش مهمی را در شناخت و بررسی ترجیحات رایدهندگان ایفا کند. همچنین، بررسی نحوه تفکر افراد میتواند به درک و پیشبینی بهتر ترجیحات، تصمیمات و رفتار رایدهندگان منجر شود. پژوهش حاضر با استفاده از ابزار ردیابی چشم، بهدنبال بررسی تاثیر نحوه تفکر بر میزان توجه دیداری رایدهندگان به عناصر مختلف تبلیغات سیاسی منتشرشده در شبکههای اجتماعی، بوده است. براساس نتایج تحقیقات گذشته، نحوه تفکر، بر میزان توجه دیداری تاثیرگذار بوده است. نتایج پژوهش حاضر با آماره F مدل تقریبا بیش از 3.5 و در سطح معناداری 1% و 5% ، نشان داد که نحوه تفکر شهودی منجر به توجه دیداری بیشتر به عکسها در مقایسه با متنها و عکسهای کاندیداها در مقایسه با عکسهای مفهومی شدهاست. درمقابل، نحوه تفکر منطقی منجر به توجه دیداری بیشتر به متنها در مقایسه با عکسها و عکسهای مفهومی در مقایسه با عکسهای کاندیداها شد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
بازاریابی سیاسی، بازاریابی عصبی، توجه دیداری، نحوه تفکر شهودی/منطقی،
عنوان انگلیسی
The Effect of Thinking Style on Voter’s Visual Attention: An Experimental Study Using Eye Tracker
چکیده انگلیسی مقاله
The use of modern marketing tools, such as neuromarketing, has expanded in recent research, and by considering the numerous investments in the use of these tools in the political elections of developed countries, this tool can play an important role in recognizing and examining voters' preferences. In addition, according to many investigations, considering thinking style of individuals can be the reliable predictor of individual’s decisions and behaviors. In this study, by using eye-tracking tool, researchers aimed to assess the impact of thinking style on visual attention of voters during observation of political advertisements published on social networks. Based on previous researches, thinking style has had great influence on visual attention of individuals. The result show that intuitive thinking style leads in paying more visual attention to the pictures in comparison with the texts as well as paying more visual attention to candidate pictures as opposed to conceptual pictures. Meanwhile, rational thinking style leads in paying more visual attention to texts in comparison with pictures as well as paying more visual attention to the conceptual pictures than the candidate pictures (F>3.5, 0.01
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
بازاریابی سیاسی, بازاریابی عصبی, توجه دیداری, نحوه تفکر شهودی/منطقی
نویسندگان مقاله
محمدحسین هزارخانی |
دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی - بازاریابی دانشکده مدیریت، پردیس کیش دانشگاه تهران، کیش، ایران
امیر خانلری |
استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران
رزا هندیجانی |
استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://rahbord.csr.ir/article_132814_84510182e93da731c8325a85b73ff44d.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات