این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
راهبرد، جلد ۲۸، شماره ۳، صفحات ۵-۳۴

عنوان فارسی تدوین راهبردهای نوین در صنعت بانکداری با تکیه بر فناوری‌های دیجیتال
چکیده فارسی مقاله پیشرفت‌های سریع محیط دیجیتال، ضرورت ارائه خدمات دیجیتال، اهمیت نوآوری در محصولات و خدمات، بهینه‌سازی ریسک و مدیریت تجربه مشتریان از اصلی‌ترین عواملی است که سازمان‌های امروز را به اتخاذ راهبرد‌های نوین دیجیتالی سوق می‌دهد. در این تحقیق به‌ شناسایی راهبرد‌های نوین در صنعت بانکداری در حوزه فناوری‌های دیجیتال پرداخته شده است. این تحقیق کاربردی و از ترکیب دو روش کیفی و کمی حاصل شده است. در این پژوهش توصیفی-پیمایشی، ابتدا به کمک روش دلفی و مطالعات کتابخانه‌ای، عوامل (داخلی و خارجی) سازمان شناسایی و راهبرد‌های سازمانی تعیین، سپس با استفاده از فرایند تحلیل سلسله‌مراتبی[1]و به کمک نرم‌افزار[2] این راهبرد‌ها رتبه‌بندی شد. نتیجه رتبه‌بندی راهبرد‌های اولیه فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) به ترتیب راهبرد‌های مبتنی بر فناوری موبایل، فین‌تک، رسانه‌های اجتماعی و ... به‌دست آمد. با مقایسه رتبه‌بندی‌های انجام‌شده، از نظر کارشناسان خبره بانک فناوری‌های مبتنی بر موبایل، قالبی مناسب برای به‌کارگیری هم‌زمان ایجاد ارزش، خلق نوآوری برای مشتری و کاهش هزینه‌های جاری سازمان است. بر این اساس بهترین راهبرد نوین دیجیتال برای سازمان، راهبرد راه‌حل دیجیتال است. راه‌حل‌های دیجیتالی نه‌تنها با فروش یک محصول، بلکه با ارائه خدمات، ارزش‌افزوده مربوط به استفاده از آن محصول را به‌طور مداوم اضافه می‌کنند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله راهبرد دیجیتال، فناوری‌های نوین، صنعت بانکداری، خدمات، نوآوری ارزش،

عنوان انگلیسی Developing new strategies in the banking industry based on digital technologies
چکیده انگلیسی مقاله The rapid advances in digital environments, the need to provide digital services, the importance of product and service innovation, risk optimization and customer experience management are among the key factors driving today's organizations to adopt new digital strategies. In this research, new strategies in the banking industry in the field of digital technologies have been identified. This research is applied and is combined with two qualitative and quantitative methods. In this descriptive-survey study, Delphi method and library studies, factors (internal and external) of the organization were identified and organizational strategies were determined, then by using the AHP technique and with the help of Expert Choice software, these strategies ranked Was included. The ranking of ICT strategies was achieved in the order of strategies based on mobile technology, fintech, and social media and so on. By comparing the rankings, according to bank experts, the mobile technology is a suitable template to simultaneously create value, create innovation for the customer, and reduce current costs of the organization. Accordingly, the best digital strategy for the organization is the digital solution strategy. Digital solutions not only add value to the use of that product, but also by selling a product, but also by providing services.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله راهبرد دیجیتال, فناوری‏های نوین, صنعت بانکداری, خدمات, نوآوری ارزش

نویسندگان مقاله طیبه عسگری |
کارشناس ارشد مهندسی صنایع، دانشگاه آزاد اسلامی تهران

علی نعیمی صدیق |
عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران

محمد عبدالشاه |
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد سمنان


نشانی اینترنتی https://rahbord.csr.ir/article_117558_2fde7079ab2a582030493913916554b6.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات