این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 5 دی 1404
راهبرد
، جلد ۲۸، شماره ۳، صفحات ۶۷-۱۰۶
عنوان فارسی
مدل بازآفرینی در رسانه ملی برمبنای فرایندهای مدیریت راهبردی متعادل دووجهی
چکیده فارسی مقاله
بررسی الگوهای مدیریتی در رسانههای بزرگ و موفق نشاندهنده بهرهگیری این رسانهها از مبانی مدیریتی نوین و بومیسازی شده است. هدف پژوهش، طراحی مدل بازآفرینی در رسانه ملی براساس فرایندهای مدیریت راهبردی متعادل دووجهی است و روش پژوهش آمیخته (کیفی-کمی) از نوع اکتشافی میباشد. حجم نمونه 272 نفر میباشد و برای تحلیل دادهها از آزمونهای همبستگی پیرسون، آزمون تی تکنمونهای، مدلسازی معادلات ساختاری و تحلیل عاملی اکتشافی با استفاده از نرمافزارهای اسپیاس، اسمارت پیالاس و لیزرل و از روش گرندد تئوری استفاده شد. نتایج بهدستآمده در مدل ارائهشده نشان میدهد که ابعاد بازآفرینی در رسانه ملی شامل درک نیاز و تقاضای مخاطبان، درک فناوری بهعنوان گزاره ارزشی جدید، شکلدهی مجدد نظام کسبوکار، درک اقتصادی و نقش رهبری میشود و فرایندهای مدیریت استراتژیک متعادل دووجهی بهعنوان عوامل مؤثر در بازآفرینی، شامل بازسازی نظام زنجیره ارزش، مدیریت دانایی مخاطبمحور، نوآوری و تعامل با مخاطب میشود که علاوه بر تعامل با یکدیگر در همه ابعاد بازآفرینی تأثیرگذار هستند. همچنین براساس مدل ارائهشده ابعاد بازآفرینی یک چرخه فرایندی و تعاملی دارند که میتوانند در هر نقطهای از چرخه، بازآفرینی آغاز شود، اما درک نیاز مخاطبان که ابزاری قدرتمند برای جذب و حفظ مخاطبان و فراتر از آن حضور دانشگر و تعاملی مخاطب در رسانه میباشد، به جهت اهمیت در رأس این چرخه قرار گرفته و سایر ابعاد در ادامه بدون ترتیب آورده شده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
مدل بازآفرینی، مدیریت راهبردی دووجهی، نوآوری، مدیریت دانایی مخاطبمحور، تعامل دوسویه با مخاطب، رسانه ملی،
عنوان انگلیسی
Designing Recreation Model in the National Media Based on Two-Demension Balanced Strategic Management Processes
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this study was designing recreation model in the national media based on two-demensional balanced strategic management processes. The research method was mixed (qualitative-quantitative) and exploratory. The sample size was 272 person and for data analysis, Pearson correlation, structural equation modeling and exploratory factor analysis using SPSS-v21, Smart Pls-v2 and Lisrel-v8 in case of Granded theory were used. The results showed that components of value creation in the national media are understanding the audience's need and demand, understanding technology as a new value proposition, re-shaping the business system, understanding economic and leadership roles and balanced two-dimensional strategic management components are rebuilding the value chain system, focus-based knowledge management, innovation and integration, and interaction with the audience. Also, based on the proposed model, the recreational dimensions have a process and Interaction cycle that can be started at any point of the cycle. However, understanding the audience's need, which is a powerful tool for attracting and keeping the audience and beyond the knowledgment and interactive presence of the audience due to it's importance had placed on top of the cycle and other dimensions are presented in an unordered manner.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
مدل بازآفرینی, مدیریت راهبردی دووجهی, نوآوری, مدیریت دانایی مخاطبمحور, تعامل دوسویه با مخاطب, رسانه ملی
نویسندگان مقاله
اسماعیل مرزبان |
دانشجوی دکتری مدیریت و برنامهریزی فرهنگی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم تحقیقات
محسن قدمی |
دکتری مدیریت دولتی ودانشیار گروه مدیریت فرهنگی و رسانه، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم تحقیقات ،
علیاکبر رضایی |
دکتری مدیریت برنامهریزی فرهنگی و استادیار گروه مدیریت فرهنگی و رسانه، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم تحقیقات،
سیدرضا صالحی امیری |
دکتری مدیریت دولتی و دانشیار گروه مدیریت فرهنگی و رسانه، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم تحقیقات ،
عباس طلوعی |
دکتری مدیریت صنعتی و استاد تمام گروه مدیریت صنعتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم تحقیقات،
نشانی اینترنتی
https://rahbord.csr.ir/article_117563_70be43653e7234dfb00ec8a6dda469eb.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات