این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 5 دی 1404
راهبرد
، جلد ۲۴، شماره ۲، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
مطالعۀ راهبردی ارتباط همکاری بینسازمانی با فعالیتهای خدماتی و صنعتی
چکیده فارسی مقاله
مختلف بیانکننده اهمیت روزافزون ارتباط بین سازمانی است. رویکردهای توسعهای جدید برای مدیریت محیط پیچیده و رقابتی امروزی و بهرهگیری از آن در خدمت اهداف و منافع سازمان بر استفاده از راهبرد ارتباط بین سازمانی تأکید بسیار دارند. هدف این مطالعه، ارتباط بین سازمانهای با فعالیتهای مشابه و غیرمشابه و شناسایی نقش فرهنگ و سابقه بر چگونگی ارتباط و شناسایی راهبرد برای ایجاد یا تقویت ارتباط است. چارچوب نظری تحقیق متشکل از شش پارادایم ارتباط بینسازمانی و نظریههای نقش فرهنگ و سابقه بر ارتباط بینسازمانی و مدل استراتژیک SWOT است. حاصل نظریهها نه پرسش است. برای پاسخگویی به پرسشها از روش تحقیق کیفی مصاحبه و مدل SWOT بهره گرفته شده است. مطالعه 32 سازمان با روش اشارهشده نشان میدهد دامنه ارتباط بینسازمانی برای هر سازمان از یک مورد تا ارتباط با همه سازمانها متغیر است. این ارتباط بیشتر بین سازمانهای با فعالیتهای نامشابه ازجمله بخش خدمات و صنعت مشاهده میشود. مواردی اندک نیز بین سازمانهای با فعالیت مشابه و عمدتاً صنعتی مشاهده شد. فرهنگ (تحصیلات) و سابقه فعالیت، با ارتباط بینسارمانی رابطه مثبت دارد. هر چند شماره ارتباطات کثیر بهدست آمد، شواهد نشان میدهد، بالقوههای بسیاری برای گسترش و تقویت این ارتباطات وجود دارد. با بهرهگیری از مدل SWOT راهبردی برای تقویت ارتباط و همکاری بین سازمانی ارائه شده است
کلیدواژههای فارسی مقاله
ارتباط بینسازمانی، پارادایمهای نظری ارتباط بینسازمانی، فرهنگ، سابقه، مدل استراتژیک SWOT،
عنوان انگلیسی
Strategic Study of the Inter-Organizational Relationship and Cooperation of the Industrial and Service Activities
چکیده انگلیسی مقاله
This paper studies the inter-organizational relationships in a geographical area. A review of the scientific resources in different fields expresses the increasing significance of the inter-organizational relationship. New developmental approaches emphasize the role of the inter-organizational relationship strategy to manage complicated and competitive modern environment and, also, to address the organization’s objectives and interests. This paper seeks to study the inter-organizational relationship between similar and dissimilar units. The study also analyzes the role of the organization’s culture and record on the relationship and recognizing the “strategy” to create or reinforce the relationship. Theoretical framework is constituted of the six paradigms of inter-organizational relationship, theories of its relation with culture and record, and strategic model of SWOT. Nine questions are developed. To answer the questions, 32 organizations are studied by qualitative methods, including interview and SWOT model. Results show that there are many relationships among the 32 studied organizations. The relationships are more apparent between organizations with dissimilar activity, including service and industry spheres. Few relationships were also observed between similar organizations (mostly industrial organizations). The direct influence of culture (education) and record on the inter-organizational relationship is confirmed. Although there is a vast range of relationship, the findings indicate that there are still many potentials to increase or reinforce inter-organizational relationships. Using the model of SWOT, a strategy for enforcing the inter-organizational relationship and cooperation is introduced
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
ارتباط بینسازمانی, پارادایمهای نظری ارتباط بینسازمانی, فرهنگ, سابقه, مدل استراتژیک SWOT
نویسندگان مقاله
شهناز صداقتزادگان |
نشانی اینترنتی
https://rahbord.csr.ir/article_124555_1b52e0d8b81bc80313cbd4669da133dd.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات