این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 5 دی 1404
راهبرد
، جلد ۲۳، شماره ۲، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
تبیین مفهوم اپوخه در پژوهشهای پدیدارشناختی و کاربرد آن در حوزه کارآفرینی
چکیده فارسی مقاله
مزیتهای روش تحقیق پدیدارشناسانه، برای پژوهشگران، فرصتی فراهم میسازد تا بتوانند نظریههای پرمحتوایی را ارائه نمایند. مرکز ثقل پژوهشهای پدیدارشناسانه مفهوم اپوخه است. اگرچه اپوخه به طور فزایندهای در پژوهشهای کیفی مطرح شده، اما به نظر میرسد عمدتاً به عنوان روشی سطحی یا مبهم بهکار رفته است. اپوخه روش مورد استفاده در پژوهشهای کیفی است که برای کاهش اثرات بالقوه مضر پیشفرضهایی به کار میرود که ممکن است روند پژوهش را نامعتبر سازند. بنابراین از جمله مهمترین مواردی که در طراحی یک پژوهش پدیدارشناسانه باید مورد توجه قرار گیرند، میتوان به چگونگی طراحی اپوخه، اشاره نمود. هدف این مقاله، تأملی بر مفهوم اپوخه، چیستی و شیوه به کارگیری آن در پژوهشهای کیفی است. در این راستا ابتدا مروری در باب معنای اپوخه صورت میگیرد و سپس در قالب دو بخش مجزا به شیوه طراحی استراتژی و عملیات اپوخه به شکل تفصیلی پرداخته خواهد شد. با توجه به اینکه پژوهشگر باید متناسب با پژوهش خویش به طراحی شیوه اپوخه بپردازد و هیچگونه استاندارد مشخصی در این خصوص وجود ندارد، برای آشنایی بیشتر علاقهمندان، در بخش انتهایی مقاله یک نمونه عملی از کاربرد اپوخه در طراحی پژوهشهای پدیدارشناختی حوزه کارآفرینی به طور گام به گام مورد بررسی قرار گرفته است. انتظار میرود خوانندگان این مقاله با مفهوم اپوخه و شیوه کاربست عملی آن در پژوهشهای پدیدارشناختی بیش از پیش آشنا شوند
کلیدواژههای فارسی مقاله
اپوخه، براکت کردن، تقلیل، پژوهش کیفی، روش پدیدارشناسی، کارآفرینی،
عنوان انگلیسی
Explaining The Concept of Epoche in Phenomenological Research and Its Use in Entrepreneurship
چکیده انگلیسی مقاله
The richness of phenomenological studies provides an oppprtunity for entrepreneurial researchers to start developing high content theories. The concept of epoche is the basis of phenomenological research. Epoche is increasingly advanced in qualitative research but it seems that it is frequently used as a surface or vague method. Epoche as a method is usually used in qualitative research to reduce the potentially harmful effects of defaults that may lead to invalid research process. The most important issue that we should be paid attention to it is how to design phenomenological research. The purpose of this article is to focus on epoche concept, its nature and its performance in qualitative research. To reach this objective, first, we have reviewed epoche concept and then we studied the style of epoche strategy in terms of its design and operation in two separate sections in details. Finally, as the researcher should design the style of epoche and no specified standard is available in this regard, we present a case study using epoche in designing phenomenological research for informing interested persons. It is expected the readers will understand the epoche concept, the method of its use in entrepreneurship phenomenological research and also the practical style of its implementation.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
اپوخه, براکت کردن, تقلیل, پژوهش کیفی, روش پدیدارشناسی, کارآفرینی
نویسندگان مقاله
حسن بودلایی |
محمد خانباشی |
مهدی الوانی |
نشانی اینترنتی
https://rahbord.csr.ir/article_124529_233432b6a883de6e2b59db670db466f6.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات