این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
راهبرد
، جلد ۲۲، شماره ۲، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
بازشناسی پدیدارشناختی حکمت متعالیه و پیآیندهای تربیتی آن
چکیده فارسی مقاله
صدرالمتألهین، انسان را حقیقت ذومراتبی میداند که دائماً در ذات و گوهر خود در حال تحول و سیلان است. علم و ادراک نیز چیزی جز طی مراحل و مدارج استکمال و انتقال از نشئهای به نشئه دیگر نیست. با توجه به نگرشهایی که وی در خصوص بحث طاقت بشری و بحث تحویل وجودی (منبعث از اصالت وجود و مشکک بودن آن)، ارائه داده، میتوان گفت که ملاصدرا در زمره فیلسوفانی قرار دارد که نسبت سوژه ـ اوبژه را واجد حیث التفاتی دانسته و لذا با تفکر سوبژکتیویستی کلاسیک ناسازگار است.; نظریه فوق در مقاله حاضر به بحث گذارده شده و مبتنی بر آن، عناصر تربیتی صدرایی معرفی گردیده است. مدعای مقاله آن است که در تفکر تعلیموتربیت صدرایی، دو عنصر «مشارکت» و «شکوفایی»، واجد بالاترین اهمیت هستند
کلیدواژههای فارسی مقاله
حکمت متعالیه، پدیدارشناسی، حیث التفاتی، سوژه، اوبژه، تحویل وجودی، مشارکت، شکوفایی،
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
حکمت متعالیه, پدیدارشناسی, حیث التفاتی, سوژه, اوبژه, تحویل وجودی, مشارکت, شکوفایی
نویسندگان مقاله
محمدحسین ملایری |
نشانی اینترنتی
https://rahbord.csr.ir/article_124493_a8c3a4a47648069e1f8df74c7e2b8e2a.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات