این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 5 دی 1404
راهبرد
، جلد ۲۰، شماره ۲، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
طراحی و ارائه الگویی بومی جهت ارتقای کارآفرینی سازمانی در دانشگاه مطالعه موردی: واحد علوم و تحقیقات تهران
چکیده فارسی مقاله
این پژوهش به منظور طراحی و ارائه الگوی بومی جهت ارتقای کارآفرینی سازمانی در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی تهران در سال 1388 انجام پذیرفته است. چارچوب نظری آن بر پایه مدل سهشاخهای و بر اساس سه دسته عوامل ساختاری، رفتاری(محتوایی) و زمینهای (محیطی) میباشد که میتوانند در ارتقای کارآفرینی سازمانی مؤثر واقع شوند. این تحقیق از نظر روش توصیفی و با استفاده از زمینهیابی یا پیمایشی و همچنین روش همبستگی انجام گرفته است و جامعه آماری آن تعداد 750 نفر از مدیران و کارکنان ارشد و میانی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی میباشند. یافتههای تحقیق حاضر نشان میدهد که این واحد از وضعیت کارآفرینی مطلوبی برخوردار نیست و به منظور استقرار کارآفرینی در آن بایستی باتوجه به عوامل ساختاری، رفتاری و زمینهای از فعالیتهای کارآفرینانه حمایت کند و بسترهای لازم رابرای اجرای آن فراهم آورد. براساس نتایج تحقیق، مدل عوامل ساختاری، رفتاری و زمینهای جهت ارتقای کارآفرینی سازمانی در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی تهران ارائه شده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
ارتقای کارآفرینی سازمانی، عوامل ساختاری، عوامل رفتاری، عوامل زمینهای، مدل سهشاخهای سلسلهمراتبی،
عنوان انگلیسی
Formulating an Indigenous Model for Enhancing Organizational Entrepreneurship in University: A Case Study - Islamic Azad University, Science and Research Branch
چکیده انگلیسی مقاله
This article is based on a research conducted in 2009 to formulate an indigenous model for enhancing organizational entrepreneurship in Islamic Azad University, Science and Research Branch. Its theoretical framework is a threefold model comprising three categories of factors: structural, behavioral (content) and grounded (environmental) which can be effective in enhancing organizational entrepreneurship. This research is descriptive using social survey and correlation method. Its statistical population is composed of 750 persons from managers, senior and intermediate staff of Islamic Azad University, Science and Research Branch. Findings show that this branch does not enjoy a desirable entrepreneurship situation and it would be necessary that entrepreneurship activities are encouraged and facilitated by paying more attention to structural, behavioral, and grounded factors. Based on obtained results, a model for enhancing organizational entrepreneurship on the basis of structural, behavioral and grounded factors in Islamic Azad University, Science and Research Branch, is presented.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
ارتقای کارآفرینی سازمانی, عوامل ساختاری, عوامل رفتاری, عوامل زمینهای, مدل سهشاخهای سلسلهمراتبی
نویسندگان مقاله
اسماعیل کاوسی |
فرشاد رحمتی زنجانطلب |
نشانی اینترنتی
https://rahbord.csr.ir/article_124415_77ff4758c258cd9759574d5823a1309d.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات