این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 5 دی 1404
راهبرد
، جلد ۱۵، شماره ۳، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
بایستگی آموزش مهارتهای زندگی در آموزش و پرورش
چکیده فارسی مقاله
مفروض این نوشتار آن است که آموزش مهارتهای زندگی مختص نظام آموزش و پرورش نیست، بلکه این مسأله جایگاه خود را در بین دستاندرکاران امور اجتماعی، فرهنگی و... نیز به دست آورده است. مقابله با چالشهای جدید و جدی در عرصه نظام جهانی و تربیت افرادی لایق در مواجهه با رشد چشمگیر جوامع مجازی و ارتباطات نوین، دغدغه اصلی این نوشتار را تشکیل میدهد. توجه به نقش کلیدی و بنیادین نظام آموزش و پرورش و چگونگی رویارویی با مسائل فوق در حوزه برنامهریزی و سیاستگذاریهای آموزشی، مواجهه با ناسازههای جهانیشدن و بومیماندن، بحران سلامتی و تغذیه، فناوری اطلاعات و ارتباطات، اخلاقیات و... از جمله محورهای اساسی این بحث را تشکیل میدهد. بنابراین هدف اصلی این نوشتار پاسخ به این پرسش اصلی است که آموزش مهارتهای زندگی از کجا و بر اساس کدام مبنای نظری سرچشمه میگیرد و تا چه اندازه آموزش مهارتهای زندگی در کنار برنامه آموزشی رسمی کشور در مدارس ضروری میباشد
کلیدواژههای فارسی مقاله
مهارتهای زندگی، آموزش و پرورش، خودشناسی، تصمیمگیری، تفکری خلاق و انعطافپذیری،
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
مهارتهای زندگی, آموزش و پرورش, خودشناسی, تصمیمگیری, تفکری خلاق و انعطافپذیری
نویسندگان مقاله
حسن روحانی |
نشانی اینترنتی
https://rahbord.csr.ir/article_124272_4c4990b82eb75000c322a34a2536af53.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات