این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
راهبرد، جلد ۱۴، شماره ۳، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی قیمت گذاری کالاها و خدمات فرهنگی
چکیده فارسی مقاله یکی از موضوعاتی که در سال‌های اخیر توجه اقتصاد دانان و نیز اندیشمندان حوزه فرهنگ را به خود جلب نموده است،چگونگی قیمت گذاری کالاها و خدمات فرهنگی می باشد. در راستای بررسی این موضوع،در این مقاله نخست به تعریف مفهوم ارزش پرداخته و سپس نظریات مطروحه پیرامون ارزش در علم اقتصاد از عصر آدام اسمیت تا کنون مورد کنکاش قرارگرفته و الگوهای رایج در قیمت گذاری کالاها در علم اقتصاد معرفی می گردد. در ادامه صنعت فرهنگی تعریف گردیده و ارزش گذاری اقتصادی کالاها و خدمات فرهنگی مطرح می گردد. با توجه به این مهم که کالاها و خدمات فرهنگی علاوه برارزش اقتصادی(بازاری)،دارای ارزش فرهنگی (غیر بازاری) نیز می باشند،دامنه ای از ویژگی های ارزش فرهنگی کالاها و خدمات فرهنگی ارائه گردیده و سپس روش‌های ارزش گذاری در علوم اجتماعی و انسانی تشریح می گردد. ; در پایان روش‌های مرسوم ارزش گذاری کالاهای فرهنگی CVM و WTP معرفی و نقاط قوت وضعف آنها بیان گردیده و سپس تأکید می شودکه اندیشمندان حوزه فرهنگ و اقتصاد بایستی با توجه به ضعف های موجود در روش‌های رایج ارزش گذاری کالاهای فرهنگی به دنبال شناسایی روش‌های کاملتری برآمده که از محدودیت‌های کمتر و نقاط قوت بیشتری برخوردار باشند. ;
کلیدواژه‌های فارسی مقاله ارزش، نظریه ارزش، الگوی قیمت، صنعت فرهنگی، ارزش اقتصادی و ارزش فرهنگی، روش‌های ارزش گذاری کالاهای فرهنگی (WTP – CVM)،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله ارزش, نظریه ارزش, الگوی قیمت, صنعت فرهنگی, ارزش اقتصادی و ارزش فرهنگی, روش‌های ارزش گذاری کالاهای فرهنگی (WTP – CVM)

نویسندگان مقاله اسماعیل کاووسی(kavosi@yahoo.com |


علی رشیدپور |



نشانی اینترنتی https://rahbord.csr.ir/article_124222_ebf8975e8e227c1467a66a561cb87f4a.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات