این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
راهبرد
، جلد ۱۳، شماره ۲، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
کاربرد نظریه مک اینتایر در رشد آموزش و پرورش
چکیده فارسی مقاله
یکی از دلمشغولیها و حتی دغدغههای اصلی آموزش و پرورش معاصر، بهبود مدارس است. امروزه به سختی میتوان مدرسهای را یافت که درگیر مسئله بهبود مدرسه نباشد. فشار ابتکار عملهای دولتی در این زمینه و ظهور تحقیقات مرتبط، بیشتر از آن است که قابل چشمپوشی باشد. حال ببینیم آنچه مدارس تحت دستورالعمل کلی بهبود مدرسه انجام میدهند چیست؟ ; از آنجا که مسئله بهبود مدرسه، مربوط به بهتر کردن مدارس است، عبارتی پرارزش است. به علاوه چون در اینجا مفهوم «بهتر» به یک معنا، نشاندهندهی اصلاح دانش آموزاتن است، ارزشهای اخلاقیاتی چه شناخته شوند و چه شناخته نشوند، مسلماً دخیل خواهند بود. بنابراین، مقاله پیشرو تفسیری از دیدگاه فلسفهی اخلاقیاتی ارائه میکند و بر مبنای تجربیات من از تعداد کمی از مدارس در نقاط مختلف کشور (انگلستان) نگارش یافته است.این مدارس به هیچ پروژه بهبود بیرونی خاصی مرتبط نیستند و اساساً برای خود فعالیت میکنند و بیشک نماینده عام روند کلی مدارس متوسطه هستند;
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حمید پورنگ |
مجتبی کرباسچی |
نشانی اینترنتی
https://rahbord.csr.ir/article_124129_28fef509c10558a1fccb0f576c6d38d6.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات