این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
رایانش نرم و فناوری اطلاعات
، جلد ۹، شماره ۲، صفحات ۱۰۰-۱۱۴
عنوان فارسی
یک معماری هوشمند مبتنی بر رایانش ابری جهت ارزیابی سیستمهای آموزش الکترونیک
چکیده فارسی مقاله
پیشرفت روزافزون فناوری، سیستمهای مختلف از جمله سیستم آموزشی را بر آن داشته است که خود را با شرایط جدید وفق داده و از فناوری در جهت پیشبرد مقاصد خود استفاده نمایند. از این رو، آموزش الکترونیک یا همان آموزش مبتنی بر وب در سالهای اخیر مورد توجه قرار گرفته است. در کنار مزایای بسیار این نوع آموزش، محدودیتهایی وجود دارد از جمله نبود زیرساخت مناسب جهت توسعه، بهرهوری نامناسب منابع و هزینه مدیریت منابع سختافزاری و نرمافزاری. مقاله حاضر با هدف پرداختن به چالشهای فوق از طریق بهرهمندی از مزایای رایانش ابری، ارائه شده است. برای این منظور، پس از معرفی فناوری رایانش ابری، به مزایای آن در سیستم آموزش الکترونیک و کارهای صورت گرفته خواهیم پرداخت. سپس، معماری هوشمند پیشنهادی برای یک سیستم آموزش الکترونیک مبتنی بر رایانش ابری ارائه میشود که قابلیت بهکارگیری برای دروس مختلف در هر نوع سیستم آموزشی را داراست. از نقاط قوت معماری فوق میتوان به داشتن یک سطح کاربردی جامع و نیز مکانیزم ارزیابی هوشمند و بسیار منعطف اشاره نمود که نتیجه آن افزایش رضایتمندی و بهبود عملکرد کاربران است. از دیگر مزایای آن، نگرش دقیق به نقش کاربران سیستم و بخشهای قابل دسترس توسط آنها و متناسب با آن در نظر گرفتن بخشهای لازم در سطح مدیریت ابر میباشد. پس از بررسی شیوههای مختلف پیادهسازی معماری پیشنهادی، به ارزیابی آن نسبت به سیستم آموزش الکترونیک مرسوم و همچنین معماریهای مختلف مبتنی بر ابر پرداخته شده است. در نهایت نیز ضمن نشان دادن برتری آن، مراحل پیشنهادی جهت انتقال به معماری پیشنهادی در محیطهای آموزشی و همچنین محدودیتهای آن، ارائه گردید.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آموزش الکترونیک، رایانش ابری، فناوری، سیستم، خدمت، ارائهدهنده خدمت، داده،
عنوان انگلیسی
An Intelligent Architecture based on Cloud Computing for Electronic Education Systems Evaluation (ICCEESE)
چکیده انگلیسی مقاله
Various systems such as an education system should adapt with the increasing development of technology and use it for pursuing their purposes. Hence, the concept of EE or web based education is considered in the recent years. Beside the various advantages of this highly useful model of education, limitations such as absence of proper infrastructure, improper resource efficiency, and hardware and software resource management cost, exist. This paper aims to tackle the mentioned challenges through benefitting from the advantages of CC. For this purpose, after introducing CC technology, its advantages in EE System (EES) and the related works are given. The proposed intelligent architecture for a cloud-based EES is presented afterwards which is applicable for various courses in different educational systems. A comprehensive application layer and an intelligent and highly flexible evaluation mechanism are some of the advantages of this architecture that result in higher user satisfaction and performance improvement. Other benefits include accurate insight to the system user roles, their accessible sections, and accordingly considering the required sections in the cloud management layer. After examining different methods of implementing the proposed architecture, it has been evaluated against customary EES and also the recently presented cloud-based architectures. Finally, aside from showing its superiority, the proposed steps towards transition to the proposed superior architecture and also its limitations are discussed.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
آموزش الکترونیک, رایانش ابری, فناوری, سیستم, خدمت, ارائهدهنده خدمت, داده
نویسندگان مقاله
زینب لشکری پور |
مهندسی کامپیوتر، دانشکده فنی مهندسی، دانشگاه ولایت، ایرانشهر، ایران
نیکمحمد بلوچزهی |
گروه مهندسی فناوری اطلاعات، دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر، دانشگاه سیستان و بلوچستان، زاهدان ، ایران
نشانی اینترنتی
https://jscit.nit.ac.ir/article_104293_ba0e3e6adb9a5c6bf7b623e899583e00.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات