این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
روابط خارجی، جلد ۲، شماره ۱، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی ایران ـ افغانستان، ارتباط ریلی، درآمدی بر سازوکار حمل‌ونقل چندوجهی برای همکاری منطقه‌ای
چکیده فارسی مقاله این نوشته با کمکِ سازه‌ای با نام «مهندسی امور بین‌الملل» و رهیافتِ اقتصاد سیاسی بین‌المللی به بررسی رابطه ایران ـ افغانستان با مرحله آغازین ترانزیت ریلی منتهی به حمل‌و‌نقل چندوجهیِ کشور می‌پردازد تا با گره‌گشایی از این بن‌بست ریلی، چهارچوبهای طرحی جامع، و نقشه راه بین‌المللی کاملی برای رفع کلیه مشکلات بین‌المللی پیش روی سیاست‌های بین‌المللیِ راه‌آهن ایران را ارائه کند. هدف افزایش توانمندی کشور در عرصه بین‌المللی به‌منظور پیشرفت و همکاری منطقه‌ای و جهانی در پرتوِ بازسازی کریدورِ تاریخیِ شرقی ـ غربی و بالعکس ایران با افغانستان و دیگر کشورهای مستعدِ همجوار است، کریدوری که نخستین‌بار، در نظم نخست جهانی/ آسیایی با پیشگامی ایران در پیاده‌سازی آن به‌عنوان سازوکار اصلی قدرت‌یابی و ثروت‌یابی جهانی به همراه شاخه‌های فرعی آن در شمال و جنوب، پر رفت‌وآمدترین مسیر بین‌المللی شد. این نوشته بر آن است که در طرح نهایی ترابری، بار دیگر سیمرغی (مجهز به سیستم حمل‌ونقلی مدرن) را از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به پرواز درآورد که پیش‌شرط و نقطه آغاز آن، حمل‌ونقل کارا ریلی است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله ایران، افغانستان، مهندسی امور بین‌الملل، حمل‌و‌نقل چندوجهی، همکاری منطقه‌ای و جهانی، طرح مسئله،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله ایران, افغانستان, مهندسی امور بین‌الملل, حمل‌و‌نقل چندوجهی, همکاری منطقه‌ای و جهانی, طرح مسئله

نویسندگان مقاله حسین خجسته‌نیا |



نشانی اینترنتی https://frqjournal.csr.ir/article_123519_e9f9da8af6a48de2bab18b1c85dae210.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات