این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
سوخت و احتراق
، جلد ۱۵، شماره ۳، صفحات ۲۰-۴۹
عنوان فارسی
بررسی تجربی تاثیر زمان پاشش سوخت ستان بالا بر عملکرد یک موتور احتراق دماپایین پاشش مستقیم
چکیده فارسی مقاله
در دهههای اخیر، موتورهای احتراق دماپایین بهعنوان راهبردی موثر برای رسیدن به مدل احتراقی بهینه مورد توجه محققین قرار گرفته اند. در این نوع مدل احتراقی، ابتدا سوخت با عدد اکتان بالا در راهگاه ورودی پاشیده شده و سپس در محفظه ی احتراق یک سوخت دیگر با عدد ستان بالا، در زمانهای مختلف تزریق میشود. احتراق در موتورهای اشتعال تراکمی واکنشکنترلی، از هیچ ابزار کنترلی مستقیمی استفاده نمیکند و به شرایط اولیه و سینتیک شیمیایی واکنشها وابسته است. با توجه به اهمیت زمان بندی احتراق و کنترل آن در عملکرد موتور احتراقی دماپایین، در این مطالعه با استفاده از متغیرهای کنترلی تأخیر در اشتعال، زمان پاشش سوخت و فشار بیشینه داخل سیلندر در کنار سیستم پاشش سوخت بهعنوان عملگر کنترل احتراق، به بررسی تجربی عملکرد یک موتور احتراقی دماپایین پاشش مستقیم پرداخته شده است. نتایج نشان می دهد که زمان پاشش سوخت دیزل در داخل سیلندر، از مهمترین فاکتورهای تأثیرگذار در عملکرد و کارایی موتور است. برای نرخ پاشش متان slm15، با افزایش تأخیر در زمان پاشش سوخت پایلوت (دیزل)، مقدار حداکثر نرخ آزادسازی حرارت و مصرف ویژه سوخت کاهش یافته در حالی که فشار موثر متوسط اندیکاتوری و بازده اندیکاتوری ناخالص افزایش مییابد. همچنین با کنترل واکنشپذیری مخلوط و زمان پاشش سوخت با واکنشپذیری بالا، میتوان به زمان احتراق مناسب دست یافت که نشان دهنده اهمیت زمان پاشش سوخت بهعنوان یک پارامتر کنترلی مهم در کنترل احتراق یک موتور دماپایین است. بطور کلی، نرخ پاشش متان تأثیر ثانویهای در مقایسه با زمان شروع پاشش بر تأخیر در اشتعال دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
اشتعالتراکمی واکنشکنترلی، پارامترهای کنترل احتراق، زمان پاشش سوخت، موتور AVL 5402،
عنوان انگلیسی
Experimental investigation of the effects of the high cetane number fuel injection on the performance of a direct injection low-temperature combustion engine
چکیده انگلیسی مقاله
In recent decades, low temperature combustion engines have been the focus of researchers as an effective strategy to achieve the optimal combustion model. In this method of combustion, initially, the fuel with high octane is sprayed in the inlet manifold and then another fuel with a high cetane number is injected into the combustion chamber at a different time. Combustion in reaction-controlled compression ignition engines does not use direct control tools and depends on the reactions' initial conditions and chemical kinetics. Considering the importance of ignition timing and its control in low-temperature combustion engine performance, in this study, using the control variables of ignition delay, fuel injection time and maximum pressure inside the cylinder, along with the fuel injection system as the ignition control operator, to the experimental investigation of the performance of a direct injection low temperature combustion engine has been discussed. The results show that the injection time of diesel fuel inside the cylinder is one of the most important factors influencing the performance and efficiency of the engine. For low methane injection rate (15 slm), with increasing delay in pilot fuel (diesel) injection time, the value of the maximum heat release rate and specific fuel consumption decreased, while the mean effective pressure and gross indicator efficiency increased. By controlling the reactivity of the mixture and the fuel injection time with more reactivity, it is possible to achieve the appropriate ignition time, which indicates the importance of the fuel injection time as an essential control parameter in the ignition control of a low-temperature engine. In general, the methane rate has a secondary effect on ID compared to SOI.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
اشتعالتراکمی واکنشکنترلی, پارامترهای کنترل احتراق, زمان پاشش سوخت, موتور AVL 5402
نویسندگان مقاله
سید ایمان پورموسوی کانی |
دانشکده مهندسی،دانشگاه بیرجند،
جواد خادم |
گروه مکانیک- دانشکده مهندسی- دانشگاه بیرجند- بیرجند- ایران
کامیار نیکزادفر |
دانشکده مهندسی، محیط زیست و کامپیوتر، دانشگاه کاونتری، کاونتری، انگلستان
آنتونیو پائولو کارلوچی |
دانشیار، مهندسی مکانیک، دانشگاه سالنتو، لچه، ایتالیا،
نشانی اینترنتی
https://www.jfnc.ir/article_162105_9e14eb2b86385bab8676221a75f5c34e.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات