این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
سوخت و احتراق
، جلد ۱۵، شماره ۲، صفحات ۳۷-۵۶
عنوان فارسی
مطالعه عددی اثرهای همزمان زمانبندی سوخت پیشپاشش و هندسه کاسه پیستون در یک موتور RCCI با سوخت گازسنتز/دیزل
چکیده فارسی مقاله
این تحقیق عددی به بررسی همزمان اثرهای زمان بندی دو مرحلهای پاشش سوخت دیزل (مرحله اول در 25، 40 و 55 درجه گردش میللنگ قبل از نقطه مرگ بالا و مرحله دوم در10درجه گردش میللنگ قبل از نقطه مرگ بالا)، شکل کاسه پیستون (مقعری و کم عمق عریض) در یک موتور دیزل سنگین غیرجادهای در شرایط احتراق اشتعال تراکمی واکنش کنترل شونده و در سه حالت احتراق دیزلخالص،دیزل-گازسنتز20 درصد و دیزل-گازسنتز40 درصد میپردازد. برای انجام شبیهسازیها از نرمافزار دینامیک سیالات محاسباتی کانورج و برای شبیهسازیهای احتراق از الگوی احتراق- SAGE به همراه یک ساز و کار سینتیک شیمیایی که شامل 72 گونه و 360 واکنش بوده استفاده شد. نتایج نشان داد با افزایش سهم گاز سنتز، سرعت احتراق در مقایسه با حالت کارکرد دیزل پایه افزایش یافته و سبب رخ دادن شروع احتراق در نقاط نزدیکتر به نقطه مرگ بالا شده است. استفاده از کاسه پیستون کم عمق عریض درحالت احتراق دیزل– گازسنتز 4 درصد و زمانبندی 55 درجه میللنگ قبل از نقطه مرگ بالا سبب کاهش چشمگیر نرخ حداکثر فشار در داخل سیلندر نسبت به سایر حالتهای احتراق شده است. همچنین در این حالت احتراق (دیزل-گازسنتز 40 درصد) میزان انتشار اکسیدهای نیتروژن، ذرات دوده و هیدروکربنهای نسوخته به ترتیب برابر با 17/18، 0/015، 0/1 گرم بر کیلوگرم سوخت است که این مقادیر در مقایسه با حالت کارکرد دیزل پایه 63/5 درصد، 96/5 درصد و 80/2 درصد کاهش یافته است. با این حال استفاده از گازسنتز سبب افزایش انتشار منوکسیدکربن شد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
احتراق اشتعال تراکمی واکنش کنترل شونده، کاسهپیستون، پیشپاشش، پاشش دومرحلهای، گازسنتز،
عنوان انگلیسی
Numerical study of the simultaneous impacts of pilot fuel injection timing strategies and piston bowl geometry in a RCCI engine with dieselsyngas fuel
چکیده انگلیسی مقاله
This numerical study the simultaneous impacts of diesel direct injection timing (pilot injection at 25-40-55 Crank Angle (CA) Before Top Dead Center (BTDC) and main injection at 10 BTDC), combustion chamber geometry (re-entrant (baseline), and wide-shallow chamber), and applying syngas, 20% and 40% of total energy per cycle, in a heavy-duty off-road RCCI engine. This numerical research is conducted using CONVERGE computational fluid dynamic code. The SAGE combustion model was used coupled with a detailed chemical kinetic mechanism consist of 72 species and 360 reactions. The results showed that increasing the syngas to diesel ratio up to 40% caused the combustion speed increased compared to the baseline pure diesel combustion and the start of combustion occurred near the top dead center. Also use of the wide-shallow combustion chamber along with diesel injection at 55 CA BTDC at diesel- 40% syngas combustion operating condition significantly reduced the maximum pressure rise rate compared to other combustion conditions. Additionally, at this combustion condition emissions of Nitrogen Oxides (NOx), soot and Hydro-Carbons are 17.18, 0.015, 0.1 g/kg of fuel which are decreased by 63.5%, 96.5% and 80.2%, respectively, compared to the baseline pure diesel combustion. However, the use of syngas increased the emission of carbon monoxide. .
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
احتراق اشتعال تراکمی واکنش کنترل شونده, کاسهپیستون, پیشپاشش, پاشش دومرحلهای, گازسنتز
نویسندگان مقاله
مجتبی ابراهیمی |
دانشجو کارشناسی ارشد ُ دانشگاه تخصصی فناوریهای نوین آمل
بهرام جعفری |
استادیار دانشکده مهندسی فناوریهای نوین- دانشگاه تخصصی فناوریهای نوین آمل
نشانی اینترنتی
https://www.jfnc.ir/article_155432_e06d1093757ae598fc0d7dbfbb39ad1d.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات