این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
سوخت و احتراق
، جلد ۱۴، شماره ۳، صفحات ۵۹-۹۷
عنوان فارسی
تاثیر بازگردانی گازهای خروجی و نانوذرات دیاکسید تیتانیوم بر روی عملکرد و آلایندگی مخلوطهای اتانول/ بیودیزل/ دیزل در یک موتور اشتعال تراکمی
چکیده فارسی مقاله
در مطالعه حاضر به بررسی آزمایشگاهی تاثیر همزمان امولسیونِ حاصل از اتانول-بیودیزل-دیزل بهمراه نانوذرات TiO2 بر روی مشخصههای آلایندگی و عملکرد یک موتور دیزلی پاشش مستقیم در EGRهای مختلف پرداخته شده است. نانوذرات TiO2 در سه سطح 0، 40 و 60 ppm به بیودیزل روغن پسماند آشپزخانه در سطحهای 0، 10 و 20 درصد حجمی و اتانول در سطحهای0، 4 و 6 درصد حجمی اضافه شد و از سیستم EGR در نرخهای 0، 20 و 30 درصد استفاده شد. در مجموع 31 ترکیب بیودیزل–دیزل، اتانول-دیزل و اتانول-بیودیزل-دیزل به همراه نانوذرات TiO2 و درصدهای مختلف EGR، در بار کامل و در سرعتهای 1000، 1400 و 1800 rpm مورد بررسی قرار گرفتند که به صورت اختصاری با BxEy+EGRw+TiO2z نامگذاری شدند. x، y، w و z بهترتیب نشاندهنده درصدحجمی بیودیزل، اتانول، EGR و TiO2 استفادهشده در ترکیب اند. نتایج نشان داد که استفاده از ترکیب B10E4+EGR20+TiO260 انتشار NOx ، CO و HC را نسبت به دیزل خالص بهترتیب 8/5، 3/20 و 40 درصد کاهش داد. همچنین توان خروجی در B10E0+TiO260، 2/11 درصد نسبت به دیزل خالص، بهبود یافت، در صورتیکه با استفاده از ترکیب امولسیونی B10E4+EGR30، مصرف سوخت موتور 7/26 درصد نسبت به دیزل خالص، افزایش یافت.
کلیدواژههای فارسی مقاله
نانوذرات، بازگردانی گازهای خروجی، سوخت زیستی، مطالعه تجربی،
عنوان انگلیسی
Influence of exhaust gas recirculation and TiO2 nanoadditives on performance and exhaust emission characteristics of ethanol/biodiesel/diesel blends in a compression ignition engine
چکیده انگلیسی مقاله
In this study, the simultaneous effect of ethanol-biodiesel-diesel emulsion with TiO2 nanoparticles in different EGRs on emission characteristics and performance of a direct injection diesel engine was investigated. TiO2 nanoparticles at three levels of 0, 40 and 60 ppm were added to biodiesel produced from waste cooking oil at levels of 0, 10 and 20% and ethanol at levels of 0, 4 and 6% and an EGR system was used at rates of 0, 20 and 30 %. A total of 31 mixtures from biodiesel/diesel, ethanol/diesel and ethanol/biodiesel/diesel emulsions with TiO2 nanoparticles and different percentages of EGR were tested at full load at speeds of 1000, 1400 and 1800 rpm. Briefly named with BxEy + EGRw + TiO2z, that x, y, w, and z represent the biodiesel volume percentage, ethanol, EGR, and TiO2 percentage used in the mixture, respectively. The results showed that the use of B10E4 + EGR20 + TiO260 reduced NOx, CO and HC compared to pure diesel by 5.8, 20.3 and 40 percent, respectively. Also, the output power of B10E0 + TiO260 was improved by 11.2 percent compared to pure diesel. In addition, by using B10E4 + EGR30, fuel consumption increased by 26.7 percent compared to pure diesel. .
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نانوذرات, بازگردانی گازهای خروجی, سوخت زیستی, مطالعه تجربی
نویسندگان مقاله
عباس زارع نژاد اشکذری |
دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه سیستان و بلوچستان و دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره)، نوشهر، ایران
صادق پورتقی یوسفده |
دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره)، نوشهر، ایران
نشانی اینترنتی
https://www.jfnc.ir/article_143372_8369492eaa427ab28fce0038abff24a0.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات